Logo a una de les portes d'un nou supermercat eficient Mercadona.

Granada – El supermercat Mercadona de Las Gabias reobri amb el nou Model de Botiga Eficient de la companyia

19 de maig de 2017
  • Aquest nou centre reobri després d'una reforma integral amb una inversió d'1,7 milions d'euros i amb la participació de 15 proveïdors que han donat ocupació a més de 89 persones durant la fase de reforma.
  • L'actual supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • Les compres de Mercadona a proveïdors granadins van arribar l'any passat als 171 milions d'euros, xifra que supera en un 7% la de l'exercici anterior.

Mercadona obri hui un nou supermercat a Las Gabias (Granada), concretament al passeig Carlos Cano, 71 (Urbanització Hijares) després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia. Ha suposat una inversió d'1,7 milions d'euros i la participació de 15 proveïdors que han donat ocupació a 89 persones durant la fase de reforma. Aquest nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Las Gabias compta amb una superfície de sala de vendes de 1.600 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda, amb nous colors i materials tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. D'aquesta manera, s'aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca i una màquina de suc de taronges recentment espremut, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 09:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 77 places per a facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a açò, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+I en noves millores informàtiques.

Mercadona a Granada: Balanç 2016

Mercadona compta amb 38 supermercats, un bloc logístic situat al municipi de Guadix i una plantilla de 1.993 treballadors amb ocupació estable i de qualitat a la província de Granada, on en l'últim exercici s'han creat 23 nous llocs de treball. Mercadona no solament recompensa l'esforç de les seues treballadores i treballadors amb un salari que s'ha mantingut per damunt de la mitjana del sector (el salari mínim brut d'entrada és de 1.297 euros/mes), sinó que també comparteix els beneficis obtinguts per mitjà de la seua política de retribució variable, i en el seu compromís amb el benestar dels treballadors, la companyia ha seguit apostant per la conciliació familiar i laboral. En aquest sentit, en el cas de Granada 66 mares treballadores van optar l’any 2016 per allargar en 30 dies els quatre mesos de baixa maternal establits legalment. 

Així mateix, l'aposta de Mercadona pel sector agroalimentari granadí ha tornat a ser una constant. Les compres de la companyia a proveïdors de Granada van ascendir a 171 milions d'euros, xifra que supera en un 7% la de l'exercici anterior.