Nou logotip de Mercadona

Gipuzkoa – Mercadona inaugura la seua primera botiga a Donostia / Sant Sebastià

04 de desembre de 2017
  • Aquesta nova botiga és la primera situada a Donostia / Sant Sebastià, així com la primera obertura amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona a Euskadi.
  • Està completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió d'1,4 milions d'euros i compta amb una plantilla de 40 treballadors amb ocupació estable i de qualitat.
  • En la seua construcció han participat una mitjana de 76 proveïdors, que han donat ocupació a 197 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura hui el seu primer supermercat a Donostia / Sant Sebastià, concretament al carrer Fernando Múgica en la zona de Belartza. Aquest supermercat, en el qual ha invertit 1,4 milions d'euros, és el primer que obri amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona a Euskadi. Compta amb una plantilla de 40 persones amb ocupació estable i de qualitat i en la seua construcció han participat 76 proveïdors que han donat ocupació a 197 persones durant la fase d'obra.

La nova botiga eficient de Mercadona a Donostia / Sant Sebastià compta amb una superfície de sala de vendes de 1.500 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil al tall i una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada. Així mateix, compta amb una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer i una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada i envasada, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura i dos nous models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:15 a 21:15 hores, i disposa d'un aparcament de 217 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Euskadi

Mercadona manté la seua aposta decidida per Euskadi, on compta amb 14 tendes: 5 a Vitòria-Gasteiz (Araba/Àlaba); tres a Bilbao, una a Barakaldo i una a Basauri (Bizkaia); i una a Irun, Eibar, Oiartzun i Donostia / Sant Sebastià (Gipuzkoa). La seua plantilla està composta per 731 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

Està construint un bloc logístic a Vitòria-Gasteiz que suposarà una inversió de 50 milions d'euros, en una primera fase, així com la creació de 100 llocs de treball, i proveirà als supermercats de la zona nord.

Així mateix, té relació comercial amb 1.240 pimes d'aquesta comunitat i en 2016 va realitzar compres a proveïdors bascos per valor de 370 milions d'euros. L'aposta de Mercadona pel producte local ha fet que, durant l'última campanya, compre 236.000 quilos de creïlla d'Àlaba, més de 3.900 tones de peix fresc en les costes biscaïna i guipuscoana i més de 40.000 quilos de kiwi.

Dins de la seua responsabilitat social corporativa ha donat 166,8 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seua col·laboració amb la Federació de Bancs d'Aliments d'Euskadi, amb el menjador social Nuestra Señora de los Desemparados de Vitòria-Gasteiz, i amb les Germanetes dels Pobres de Bilbao i Vitòria-Gasteiz.