Supermercat de Mercadona on s'ha implantat la Botiga 6.25, posada en escena de l'Estratègia 6.25

El Café filtre americà i l'Estratègia 6.25 de Mercadona, entre les grans innovacions del consum a Espanya

23 de març de 2021
  • Es reconeix, a més, la iniciativa de suport al sector, coneguda inicialment com a #AçòNOhadePARAR i que actualment ha evolucionat en #EActiVat, amb més de 5.500 empreses adherides.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix diversos projectes i bones pràctiques innovadores en el sector alimentari espanyol.

L'Institut Cerdà ha donat a conéixer este matí, durant la celebració de la quarta edició de l'Observatori d'Innovació en Gran Consum, les innovacions del sector en 2020. Entre els reconeixements destaquen el Café filtre americà Hacendado i l'Estratègia 6.25, una sèrie d'accions que Mercadona du a terme per a reduir el plàstic.

El Café filtre americà Hacendado, elaborat pel Proveïdor Totaler UCC Coffee Spain a les instal·lacions de Logronyo (La Rioja), ha sigut premiat com a innovació de producte per ser una manera senzilla i pràctica de prendre's un café de filtre tipus americà sense haver d'utilitzar la cafetera.

D'altra banda, l'Estratègia 6.25 de Mercadona, el pla d'acció que ha desenvolupat l'empresa i que s'emmarca dins de l'estratègia global "Sí a continuar cuidant el planeta", ha sigut reconeguda dins de la categoria d'innovació de processos per suposar un salt qualitatiu a l'hora d'abordar este tema de manera global i alineada amb l'economia circular on, a més, s'involucra el consumidor. Margarita Muñoz, Directora General d'Economia Circular de Mercadona, ha explicat durant la celebració de l'acte que es tracta de "sis accions concretes per a aconseguir en 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % el plàstic en els envasos de les nostres marques, reciclar tots els residus plàstics que generem en els nostres processos i aconseguir que tots els nostres envasos siguen reciclables".

Com a novetat, l'informe també ha inclòs un apartat amb les iniciatives més innovadores desenvolupades per les empreses del sector, que han demostrat el seu caràcter de sector essencial per a gestionar la situació de crisi sanitària, social i econòmica derivada de la COVID-19. En este sentit, també s'ha reconegut com a innovació social la iniciativa #AçòNOhadePARAR, que ha evolucionat en #EActiVat amb més de 5.500 empreses adherides. L'Observatori reconeix este moviment, iniciat a mitjan mes de març amb l'objectiu de visibilitzar l'esforç de totes les empreses i dels seus treballadors per continuar treballant i reinventant-se, i que actualment s'ha convertit en un punt de trobada, formació i inspiració que servix com a estímul per a reactivar l'economia del país.

Model de coinnovació de Mercadona

La companyia té un Model de Coinnovació que sorgix d'una prioritat: escoltar constantment "El Cap" (client) i pensar com satisfer-lo amb el desenvolupament d'iniciatives que li aporten valor. Per a aconseguir este objectiu, des de 2011 desenvolupa l'Estratègia Davantal, basada en el fet de compartir amb els clients experiències i costums de consum, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes; per a traslladar-les després als Proveïdors Totaler i impulsar, d'esta manera, una col·laboració directa en el procés d'elaboració dels millors productes desenvolupats i fabricats des de l'experiència del client.

Este projecte pioner és un valor diferencial de la companyia que, any rere any, multiplica la creativitat i reforça la innovació. La companyia disposa de centres de coinnovació on treballen diàriament especialistes que s'encarreguen de captar i observar, en estos espais i a peu de botiga, les preferències i necessitats dels "Caps" perquè la companyia puga oferir-los solucions encertades.

Café filtre americà Hacendado en el lineal de MercadonaCafé filtre americà Hacendado en el lineal de Mercadona.

Supermercat de Mercadona on s'ha implantat la Botiga 6.25, posada en escena de l'Estratègia 6.25Supermercat de Mercadona on s'ha implantat la Botiga 6.25, posada en escena de l'Estratègia 6.25.

Logo EActiVat