Exterior botiga Mercadona

Bizkaia - Mercadona inaugura una nova botiga eficient a Bilbao

06 de juliol de 2020
  • La nova botiga suposa la creació de 40 nous llocs de treball estables i la inversió de més de 5 milions d'euros.
  • Esta nova botiga eficient incorpora mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional.
  • Incorpora la nova secció "A Punt per a Menjar", de menjar acabat de fer, que està disponible en 11 supermercats bascos.

Mercadona inaugura hui un nou supermercat eficient al centre de Bilbao (Biscaia), concretament a la zona de Moyua entre els carrers Alameda de Recalde i Rodríguez Arias. Després d'una inversió de més de 5 milions d'euros i la participació de 35 proveïdors que han donat faena a 80 persones durant la fase de l'obra.

Este supermercat ha suposat la creació de 40 nous treballs estables i obri amb el nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, que reforça l'excel·lència en el servici, optimitza l'acte de compra dels seus clients i presenta millores de les quals es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a fer-ho, disposa de novetats en totes les seues seccions, com una nova xarcuteria amb pernil al tall a ganivet i envasament, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servici de suc de taronja acabat d'esprémer, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb màquina per a tallar pa i pastisseria refrigerada i una nova exposició a la pescateria per als productes de petxina.

Així mateix, en esta botiga s'incorpora la nova secció "A Punt per a Menjar", que disposa d'un total de 35 plats diferents, que, com que es poden personalitzar en alguns casos, com el de les ensalades, pizzes o pastes, pràcticament es duplica. Totes estes opcions se servixen en envasos fabricats amb materials naturals, com la canya de sucre (material compostable), el cartó o el paper. Esta secció ja està disponible en 11 supermercats bascos.

A més, el supermercat de Moyua disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble envidrat, que evita corrents d'aire, i dos nous models de carro de la compra i de carro tipus cistella molt més ergonòmics i lleugers.

Esta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.600 metres quadrats i té un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Així mateix, aposta per espais diàfans amplis que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

En l'àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, gràcies a la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, s'han optimitzat els materials i la grossor de les parets i els sostres, i disposa de nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d'un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

L'horari d'obertura d'este supermercat és de dilluns a dissabte, de 9.15 a 21.15 hores. Amb esta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial SPB (sempre preus baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consistix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabrique el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Tecnologia i ergonomia per als treballadors i treballadores de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, este nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats disfruten de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

A més, esta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament, per mitjà de la integració d'una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; la qual cosa facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques que substituïxen el paper per a fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la botiga en temps real, cosa que facilita la presa de decisions i contribuïx a un augment de l'agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Mercadona a Euskadi

Hui en dia, Mercadona té 20 botigues a Euskadi (cinc a Vitòria-Gasteiz, quatre a Bilbao i una en cada un dels municipis següents: Barakaldo, Basauri, Santurtzi, Berango, Leioa, Guernica, Irun, Eibar, Oiartzun, Donostia / Sant Sebastià i Elgoibar) i una plantilla de 1.885 persones amb treball estable i de qualitat.

En els últims 3 anys, ha invertit 184,5 milions d'euros, destinats principalment al creixement i la modernització de la seua xarxa de botigues i a la construcció del seu bloc logístic a Vitòria-Gasteiz, des del qual proveïx diàriament els supermercats d'Euskadi, Navarra, la Rioja i Cantàbria, principalment.

També manté un compromís social amb els veïns i les veïnes de les zones en les quals té presència i activitat. En el cas d'Euskadi, el passat exercici va donar 1.326 tones d'aliments a diverses entitats socials i organitzacions benèfiques amb les quals col·labora i entre les quals es troben els bancs d'aliments de Biscaia, Àlaba i Guipúscoa. Este compromís solidari també s'ha reforçat des de principi d'any a conseqüència de la situació derivada de la crisi sanitària, a la qual la companyia ha respost amb un increment de les seues donacions que ha suposat l'entrega de més de 747 tones de productes de primera necessitat durant el primer semestre de l'any.

Logo EActiVat