Entrada Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona

Barcelona - Mercadona obri un nou supermercat al barri de la Sagrada Família

10 de desembre de 2020
  • La nova botiga genera 41 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • Ha suposat una inversió de 5 milions d'euros i en la construcció han participat 40 proveïdors, que han donat faena a 130 persones durant la fase d'obra.
  • Esta nova botiga, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovats que milloren l'experiència de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40 % respecte a una botiga tradicional.
  • El nou supermercat forma part del pla inversor previst per a 2020 a Catalunya i està dotat amb 140 milions d'euros per a impulsar l'activitat econòmica.

Mercadona inaugura hui un nou supermercat eficient a Barcelona ciutat, concretament al barri de la Sagrada Família (al carrer Provença, número 409). Este supermercat ha generat 41 nous llocs de treball estables i de qualitat, i presenta un disseny i unes seccions totalment renovats que milloren l'experiència de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40 % respecte a una botiga tradicional.

La nova botiga ha suposat una inversió de 5 milions i en la construcció han participat 40 proveïdors, que han donat faena a 130 persones durant la fase d'obra. Esta botiga forma part del pla inversor de Mercadona a Catalunya previst per a 2020 i està dotat amb 140 milions d'euros amb l'objectiu de contribuir a impulsar l'activitat econòmica.

El nou supermercat, que obri amb el nou model de botiga eficient que la companyia està implantant en tota la cadena, presenta millores de les quals es beneficien tant els “Caps” (com Mercadona denomina els clients internament) com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per a això, oferix novetats en totes les seccions. Per exemple, disposa d'una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servici de suc de taronja acabat d'esprémer, una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, especialitats de sushi i una nova exposició en la pescateria per als productes de petxina, entre altres novetats.

Així mateix, incorpora la nova secció A Punt per a Menjar, que oferix un total de 35 plats preparats per a emportar, que pràcticament es dupliquen, ja que es poden personalitzar en alguns casos, com el de les ensalades, pizzes o pastes. Totes estes opcions se servixen en envasos fabricats amb materials naturals, com la canya de sucre (material compostable), el cartó o el paper.

Esta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.550 metres quadrats i un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga, amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais diàfans amplis que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients. Inclou, així mateix, una nova entrada amb doble envidrat, que evita corrents d'aire, uns corredors més amplis i un nou model de cistella i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l'aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l'optimització dels materials i la grossor de les parets i els sostres, i nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d'un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'este supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:00 hores d'octubre a maig (horari d'hivern) i de 9:00 a 21:30 hores de juny a setembre (horari d'estiu). A més, Mercadona ha habilitat el servici a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb esta nova obertura, els clients es beneficiaran de la coneguda política comercial SPB (sempre preus baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consistix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabrique el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Tecnologia i ergonomia per als treballadors

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, este nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats tinguen més comoditats en els moments de descans, així com un menjador més equipat i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

A més, esta nova botiga eficient està completament connectada tecnològicament, per mitjà de la integració d'una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, la qual cosa facilita l'autogestió de cada supermercat i agilitza els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substituïxen el paper per a fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribuïx a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Secció fruita i verdura en la nova botiga eficient de BarcelonaSecció A Punt per a Menjar en la nova botiga eficient de Barcelona.

Pla inversor de Mercadona a Catalunya

Mercadona va anunciar el mes de juny passat que este any 2020 té previst destinar un total de 140 milions d'euros a Catalunya, amb els quals, a més de millorar l'eficiència i el servici, contribuirà a impulsar l'activitat econòmica i a contrarestar, amb este esforç, les conseqüències econòmiques i socials provocades per la crisi sanitària.

Esta inversió es destina a l'obertura de 6 botigues, de les quals 5 són obertures per tancaments (és a dir, nous supermercats que reemplacen els ja existents que no s'adapten als estàndards de qualitat i comoditat que requerix el nou model i que tampoc es poden reformar); a la reforma de 21 més per a adaptar-les al nou model de botiga eficient i poder disposar, a final de 2020, d'un total de 159 supermercats amb este nou model; a la implantació de la nova secció A Punt per a Menjar (plats preparats per a emportar) en 44 botigues més que se sumen a les 49 que actualment ja disposen d'esta nova secció; a continuar impulsant el projecte Frescos Global, que incorpora millores importants en les seccions de frescos i aconseguix una major adaptació a l'assortiment local, i a millorar les instal·lacions i optimitzar els 2 blocs logístics que la companyia té situats als municipis de Sant Sadurní d'Anoia i d'Abrera.

A més, este impuls inversor té un impacte indirecte en la creació d'ocupació a Catalunya, ja que diversos tècnics i operaris de diferents oficis treballen en cada una de les reformes i les obertures, així com en les actuacions que es duen a terme en els 2 blocs logístics.

La companyia té 13.580 treballadors i 250 supermercats a Catalunya, dels quals 157 ja tenen implantat el nou model de botiga eficient en data de hui. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, Mercadona disposa de 43 botigues, de les quals 23 ja s'han adaptat al nou model.

Secció A Punt per a Menjar en la nova botiga eficient de BarcelonaSecció fruita i verdura en la nova botiga eficient de Barcelona.

Logo EActiVat