Mercadona reforza o seu compromiso co transporte sostible

Mercadona reforza o seu compromiso co transporte sostible para as súas reparticións en liña

01 de marzo de 2019
  • O vehículo eléctrico estará en probas para observar o seu rendemento e como contribúe a reducir o impacto medioambiental da súa actividade.
  • Incorpora á súa frota un camión eléctrico e prevé adquirir 4 camións propulsados a gas natural.
  • O proxecto de venda en liña, iniciado en maio de 2018, actualmente ofrece o servizo nun total de 97 municipios da provincia de València.

Mercadona, compañía de supermercados físicos e en liña, iniciou as probas dun novo vehículo eléctrico para as reparticións que leva a cabo dende a “Colmea” de Vàlencia, almacén exclusivo para a venda en liña. Esta iniciativa enmárcase na súa aposta polo transporte sostible que, ademais, ten previsto incorporar 4 camións propulsados a gas natural á frota do proxecto en liña da compañía, composta actualmente por 33 vehículos. O obxectivo é probar o funcionamento deste camión eléctrico e contribuír a reducir o impacto medioambiental da súa actividade.

Este novo vehículo, deseñado en colaboración co provedor especialista en carrocería Subiela, o provedor especialista de equipos de frío Thermoking e o provedor especialista en motores Maxus, ten unha capacidade para transportar 7 pedidos por viaxe, e o seu interior é similar ao do resto dos camións que compoñen a frota deste servizo de compra en liña. A totalidade da frota caracterízase por ter no seu interior tres zonas de temperatura distintas adaptadas para cada tipo de produto co obxectivo de garantir a máxima frescura no pedido. O resto da frota está composta por dous modelos distintos, un que permite transportar ata 15 pedidos, e outro de ata 9 pedidos por viaxe.

Este servizo de venda en liña, iniciado a finais de maio de 2018, continuou aprendendo do “Xefe” (cliente) e do traballador, e actualmente ofrécese nun total de 97 municipios da provincia de València. O proxecto, que convive co servizo tradicional “telecompra” no resto das zonas, caracterízase por ofrecerlle ao cliente en liña unha nova páxina web, aplicación móbil, e por centralizar os pedidos dende un único punto, internamente coñecido como “Colmea". Dende que empezou esta proba piloto (“laboratorio”), este proxecto continúa en constante evolución e, a día de hoxe, máis de  220 persoas, entre enxeñeiros informáticos, deseñadores, product managers, persoal de almacén, especialistas en frescos, repartidores e atención ao cliente, forman parte del.

Repartidor de Mercadona cargando o vehículo eléctrico na “Colmea” de ValènciaRepartidor de Mercadona cargando o vehículo eléctrico na “Colmea” de València

Curiosidades do “xefe” en liña de Mercadona

Dende que se iniciou o “laboratorio” en liña, con entregas de luns a sábado de 07:00h a 22:00h e en tramos dunha hora, a compañía foi coñecendo e adaptándose ás necesidades do “xefe” en liña. Por exemplo, ofrece a mesma experiencia de compra dende a súa páxina web como dende a aplicación móbil (iOS e Android), xa que dende os devanditos dispositivos móbiles recíbense máis da metade das compras mensuais. A compañía coida ao máximo a experiencia en liña para que sexa o máis fácil e intuitiva posible. Proba diso é que, unha vez elixidos os produtos, o 75% dos usuarios tarda menos de minuto e medio en finalizar a súa compra.

Ademais, para garantir a máxima calidade e frescura, o servizo en liña prepara os pedidos do produto fresco o mesmo día de entrega ao cliente. O resultado deste esforzo obsérvase diariamente, xa que no 40% das compras recibidas pídese pan de forno e, dende que se iniciou o “laboratorio”, a compañía serviu máis de 600 toneladas de produto fresco. Entre estes, destaca o plátano, a pataca e os ovos como os frescos máis vendidos, xunto co salmón como o peixe favorito; e a auga, o leite e o arroz, como os produtos secos máis solicitados. Por último, destaca que a oferta se foi ampliando ao longo destes meses, e fóronse incorporando novidades como o sushi ou o xamón cortado no momento; entre outros.

Unha política de acción social sostible integrada na estratexia de RSE de Mercadona

Un dos compromisos que Mercadona mantén coa sociedade é devolverlle parte de canto recibe dela. Con este obxectivo desenvólvese o Plan de Responsabilidade Social da compañía, que atende o compoñente social e ético a través de distintas liñas de actuación sostibles que reforzan a súa aposta polo crecemento compartido. Como parte desta política, Mercadona traballa no Proxecto de Distribución Urbana Sostible e na mellora da calidade do aire nas nosas cidades mediante vehículos propulsados por tecnoloxías máis limpas e eficientes, como é o caso deste novo camión eléctrico para o proxecto en liña de Mercadona, os 54 camións propulsados a gas natural, ou ben, as 4 furgonetas dual fuel (gas/gasóleo) que está probando para a repartición na tenda; así como na construción de cubertas axardinadas e xardíns verticais nas súa tendas.

Outra liña estratéxica do Plan de Responsabilidade Social de Mercadona é a sostibilidade medioambiental. Para iso, Mercadona conta cun Sistema de Xestión Ambiental propio, enfocado á optimización loxística, á eficiencia enerxética e á redución de residuos; parte deste sistema está baseado nos principios da Economía Circular e busca conxuntamente cos provedores totaler a conversión dos residuos en novos recursos. Ademais na compra en liña de Mercadona, elimináronse as bolsas anteriores de repartición, máis grosas e amplas, e trabállase actualmente con bolsas superlixeiras de 15 microns.