- La companyia ha renovat la recepta de les maioneses a partir dels suggeriments dels "Caps" (clients), de manera que millora el sabor, l'olor i la textura de les sis referències d'esta salsa de la marca Hacendado.
- En línia amb l'Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic, Mercadona ha eliminat este material de quatre dels envasos i l'ha substituït per altres materials, la qual cosa suposa una reducció de 900 t de plàstic a l'any.
- El Proveïdor Totaler Salsa Rica elabora este producte a les seues instal·lacions d'Agoncillo, a La Rioja.
Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha renovat la recepta de les sis maioneses Hacendado; per a millorar el sabor, ha eliminat acidesa; per millorar la textura, l'ha fet més densa; i per a reduir sucres i eliminar conservants, ha afegit aromes naturals.
Mercadona ha millorat també els envasos de les sis salses. Quatre de les referències han canviat d'envàs de plàstic a envàs de vidre. S'ha eliminat l'embolcall de plàstic que cobria els altres dos envasos, amb la qual cosa es reduïx de manera significativa la quantitat de plàstic que s'utilitza. També s'ha eliminat el plàstic de l'etiqueta, que passa a paper, i de la caixa expositora, que ara és de cartó. Amb esta reducció de plàstic, Mercadona estalvia 900 tones de plàstic a l'any.
Les maioneses Hacendado de Mercadona, que s'utilitzen per a acompanyar, untar, amanir i cuinar plats freds o calents, les elabora el Proveïdor Totaler Salsa Rica a les seues instal·lacions d'Agoncillo, a La Rioja.
Formats de maioneses Hacendado amb envasos sostenibles disponibles en Mercadona.
Màxima qualitat al millor preu
Mercadona va posar en marxa l'estratègia SPB (sempre preus baixos) l'any 1993, després d'observar i constatar que els productes que més es venien eren els que tenien una màxima qualitat al millor preu, sempre en este orde; i no canviaven constantment el cost del producte. Durant tots estos anys, la companyia no ha deixat d'apostar per la qualitat, que és un dels reptes principals als quals s'enfronten diàriament tots els departaments de la cadena, oferint a ''El Cap'' (client) productes, un a un, diferencials.
I sempre utilitzant una estratègia que fomenta el consum conscient i crític, que es guia per criteris socials i mediambientals i que perseguix un objectiu clar: garantir un consum de productes de la màxima qualitat amb el mínim impacte possible i ajudar així a millorar la qualitat de vida de les persones que habiten el nostre planeta i la de les generacions futures.
La companyia invertirà més de 140 milions d'euros en l'Estratègia 6.25, un pas endavant en el seu compromís de continuar cuidant el planeta
Mercadona, fidel al seu compromís ''Sí a continuar cuidant el planeta'', a més de reforçar els seus sistemes ja consolidats de reutilització i reciclatge d'envasos comercials, desenvolupa l'Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic i l'adequada gestió dels seus residus.
L'estratègia consta de sis accions concretes per a aconseguir en 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic en els seus envasos, que tots els envasos de plàstic siguen reciclables i reciclar tot el seu residu plàstic.
El desenvolupament de l'Estratègia 6.25 comporta modificacions en diferents processos de la companyia, des del redisseny dels envasos del futur en coordinació amb els proveïdors, a l'adaptació de les botigues i la logística, la gestió de residus, etc. En total, Mercadona té previst invertir més de 140 milions d'euros en els pròxims quatre anys per a dur a terme tots els moviments que formen part d'esta estratègia.
La companyia ja ha eliminat les bosses de plàstic d'un sol ús en totes les seccions, que ha substituït per bosses compostables (3.200 t menys de plàstic a l'any); també ha eliminat els productes de plàstic d'un sol ús, que ha substituït per parament sostenible fabricat amb materials més respectuosos amb el medi ambient (3.000 t menys de plàstic a l'any). Durant els pròxims anys els envasos que utilitzarà la companyia seran reciclables i continuarà reduint el plàstic en els envasos de marca pròpia en col·laboració amb els seus proveïdors. A més, la companyia proporcionarà informació als ''Caps'' sobre reciclatge per a impulsar i facilitar la separació de residus tant a les botigues com a les llars.
Mercadona ha transformat totes les seues botigues al model Botiga 6.25 en 2021
En l'últim any, la companyia ja ha complit les dos primeres accions del pla i el compromís de convertir tots els seus centres en Botigues 6.25 en menys d'un any, la qual cosa ha suposat una inversió de 30 milions d'euros.
La "Botiga 6.25" oferix als "Caps" informació sobre reciclatge, noves bosses de secció, pictogrames indicatius en els envasos per a facilitar la correcta separació i noves papereres per a reciclar en les seccions, en les entrades i en la secció A Punt per a Menjar. A més, per a este nou model s'ha millorat el sistema de gestió de residus i s'ha ampliat amb la recollida de càpsules de café.
Mercadona anirà facilitant informació sobre l'Estratègia 6.25 en la secció "Cuidem el planeta" de la seua web corporativa; en què, a més, ''El Cap'' trobarà contingut sobre reciclatge, sostenibilitat i el compromís mediambiental de Mercadona; que també està visible en la Memòria de Medi Ambient de la companyia.