Després de decidir fa dos anys posar en marxa un procés disruptiu i fer tot el que fora necessari per a transformar la companyia i continuar sent la millor opció per a "El Cap".
- Ha tancat 2018 amb una plantilla de més de 85.800 persones, de les quals 300 són portugueses, després de la creació de 1.800 llocs de treball estables i de qualitat, i ha continuat avançant en el seu model de negoci responsable i sostenible, millorant la qualitat del treball i invertint en la cura mediambiental i benestar animal.
- Ha elevat la facturació en superfície constant un 6 %, després d'incrementar de mitjana en 2018 més de 50 tiquets/botiga/dia, la qual cosa fa un acumulat de més de 125 tiquets/botiga/dia des de la posada en marxa l'any 2017 del seu procés de transformació.
- La prova iniciada al maig de 2018 amb el "Rusc" (magatzem per a online), en 97 municipis de la província de València, ha permés duplicar el nombre de clients i aconseguir una facturació mensual de 2,2 milions d'euros.
- Mercadona manté el seu principi que "el creixement compartit sap millor" i ha distribuït el benefici total generat en l'exercici de la manera següent: 295 milions, dels quals 2 corresponen a Portugal, per a la Societat en concepte d'impostos, amb un tipus impositiu efectiu en l'impost de societats del 22 %; i 325 milions entre els seus treballadors en concepte de prima per objectius. Dels 593 milions del benefici net (un 84 % més que l'exercici anterior), 470 milions s'han reinvertit en l'empresa com a recursos propis, i la resta s'ha repartit entre els accionistes via dividends.