Avança en el seu "pla de transformació" per a impulsar un model d'empresa més digital, més productiva, més responsable socialment, més sostenible i conscient de la seua responsabilitat per a contribuir a millorar l'entorn social i econòmic.
- El passat 2 de juliol, Mercadona va aconseguir una fita històrica amb l'obertura del seu primer supermercat a Portugal, al qual s'han unit 9 botigues més, la qual cosa ha permés concloure l'any amb 10 supermercats, 900 persones i més de 300 proveïdors portuguesos, després d'invertir 150 milions d'euros en 2019.
- Mercadona va acabar l'any passat amb una plantilla de 90.000 persones amb contracte fix, després de crear 4.200 nous llocs de treball estables i de qualitat, 600 dels quals són a Portugal; una xarxa de 1.636 supermercats i un total de 1.400 proveïdors totaler especialistes.
- Un any més ha continuat impulsant el creixement compartit i ha distribuït el benefici total generat en 2019 de la manera següent: 340 milions d'euros entre les treballadores i treballadors en concepte de prima per objectius; 282 milions per a la societat en concepte d'impostos, amb un tipus impositiu efectiu en l'impost de societats del 18 %; 493 milions reinvertits en l'empresa com a recursos propis, i 130 milions entre els seus nou accionistes via dividends. Tot això ha elevat el benefici net de la companyia fins als 623 milions, un 5 % més que l'exercici anterior.
- En 2019, Juan Roig i Hortensia Herrero han procedit, com fan des de fa una dècada, a reinvertir i compartir amb la societat una part important dels dividends que reben en el seu patrimoni personal. Concretament, 50 milions, a través del Projecte Llegat en diverses iniciatives: Marina de Empresas, Fundació Trinidad Alfonso, Valencia Basket Club, L'Alqueria del Basket, Licampa 1617 (Valencia Arena) i Fundació Hortensia Herrero, i en 2020 tenen previst compartir i altres 76 milions més.