Gràcies a l'esforç i el compromís de les 96.000 treballadores i treballadors ha aconseguit gestionar amb èxit un any molt difícil i complex.
- La companyia va decidir no traslladar als clients la pujada de costos derivada de l'increment de preus de les matèries primeres en origen, el transport i els preus industrials, que han tingut un impacte de 100 milions d'euros en el seu marge operatiu, i que ha provocat un descens del 6 % del benefici net, que ha sigut de 680 milions d'euros en 2021.
- A pesar del difícil escenari al qual s'ha enfrontat, Mercadona ha continuat avançant en la brutal transformació que du a terme amb l'objectiu de ser una empresa més digital i sostenible, per a la qual cosa ha invertit 1.200 milions d'euros.
- La companyia ha creat 1.000 nous llocs de treball amb contracte fix i ha garantit el poder adquisitiu de la plantilla amb una pujada salarial d'acord amb l'IPC d'Espanya i Portugal, i ha tornat a reconéixer l'esforç de la plantilla amb el repartiment d'una prima per objectius de 375 milions d'euros, el 25 % del benefici total generat.
- En 2021, Juan Roig i Hortensia Herrero han tornat a destinar 100 milions d'euros de part dels seus dividends a reactivar l'economia de la Comunitat Valenciana i d'Espanya, xifra que repetiran en 2022 ''perquè el coneixement i els diners donen la felicitat… si els compartixes''.