Façana servici Mercadona Online Madrid

Mercadona posa en marxa el seu nou servici online a Madrid centre

20 de abril de 2020

Mercadona vol donar resposta, en esta situació excepcional, a les necessitats de la societat i dels seus “Caps”.

  • Este nou magatzem destinat exclusivament al servici online, denominat internament Rusc i situat a Getafe, donarà servicis en una primera fase als barris de Retiro, Salamanca i la zona de Méndez Álvaro.
  • Des de l'inici del confinament, Mercadona va reforçar el seu servici online a València i Barcelona, ciutats on disposa de Ruscos, i el va suspendre temporalment en la resta de les poblacions on se servien les comandes directament des de les botigues.
  • Amb una inversió de 12 milions d'euros, el nou magatzem online compta amb una plantilla inicial de 100 persones, que creixerà a mesura que evolucione el projecte fins a superar les 350 persones.

Mercadona, companyia de supermercats físics i venda online, ha posat en marxa hui el seu primer Rusc a Madrid després d'accelerar els seus esforços per a donar resposta a les necessitats actuals dels seus “Caps” i de la societat, en una situació excepcional com la que estem vivint al país. Després de reforçar el servici online a València i Barcelona a causa de l'alta demanda, Madrid és la següent ciutat a disposar del nou servici.

El primer Rusc de Mercadona a Madrid està a Getafe (polígon Los Gavilanes). Des de hui, dona servici als barris de Retiro i Salamanca i la zona de Méndez Álvaro, concretament a set codis postals (28001, 28006, 28007, 28009, 28010, 28014, 28045). En les pròximes setmanes, a mesura que es vaja consolidant la posada en marxa i el més ràpid possible, s'ampliarà el servici a nous codis postals de la ciutat, encara que no hi ha dates concretes de les noves fases d'expansió.

En el Rusc de Madrid treballen actualment 100 persones i, en funció del creixement, anirà augmentant la plantilla fins als 350 treballadors. Este centre de preparació serà exclusiu per al canal online, que en un moment com l'actual representa una clara alternativa per a molts dels nostres Caps. Tots els treballadors disposen de tots els mitjans de protecció indicats per les autoritats sanitàries i preparen i repartixen extremant al màxim les precaucions recomanades.

Segons Juana Roig, directora general del projecte de compra online de Mercadona, “hem decidit llançar el nou servici online a Madrid, malgrat la situació excepcional i delicada per la qual tots estem passant, perquè ara més que mai els nostres clients ho estan reclamant. Prioritzant sempre la seguretat i salut dels nostres treballadors, les empreses hem de ser el motor fonamental per a reactivar l'economia i això és una mostra més del nostre compromís amb el país”. Juana Roig també ha volgut agrair a les persones que han participat en el projecte i assenyala que “som conscients que no podrem donar servici a tota la demanda de Madrid, però ens esforçarem al màxim per a arribar al màxim nombre de clients com més prompte millor. El nostre objectiu és portar la compra a 30.000 llars el mes que ve”.

Creació d'ocupació i inversió

El projecte online a Madrid és el tercer Rusc que inaugura la companyia, després de la posada en marxa del de València, en 2018, i del de Barcelona, en 2019. La plantilla de Mercadona Online ascendirà a 1.000 persones enguany.

Este nou centre de distribució ha suposat una inversió de 12 milions d'euros i té una superfície de 15.000 m2, dels quals 3.800 m2 estan destinats a productes frescos, incloent una àrea d'emmagatzematge en fred per a productes refrigerats i congelats. Els productes frescos es reben i preparen el mateix dia que s'entreguen al client, per la qual cosa es garantix la màxima qualitat i frescor.

Sostenibilitat i eficiència

Mercadona compta amb una flota de 50 vehicles de gas que poden transportar fins a 15 comandes. Estos han sigut dissenyats exclusivament amb 3 zones de temperatura adaptades a cada tipus de producte: temperatura ambient, refrigerat i congelat. A més, incorpora un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació de la càrrega, amb la reducció consegüent de sobreesforços per als treballadors i la disminució del temps de descàrrega. Així mateix, tota la flota forma part del projecte de transport sostenible que està desenvolupant la companyia, ja que tots els vehicles estan propulsats per gas, seguint el compromís amb el medi ambient de l'empresa.

L'objectiu de la nova compra online no es basa únicament en la millora de l'experiència de compra per la nova web i l'aplicació mòbil, sinó que porta associats importants canvis estructurals que permeten optimitzar els processos de preparació i repartiment. En traslladar la preparació i l'enviament de les comandes al Rusc, en lloc de gestionar-les una a una des de les botigues, s'incrementa la productivitat i l'eficiència, amb la qual cosa es garantix un millor servici. A més de la botiga online, tot el programari utilitzat en els diferents processos està desenvolupat internament per Mercadona, que compta amb un equip de més de 60 persones entre desenvolupadors, product managers i dissenyadors.

Este nou model manté la mateixa tarifa que el servici anterior (7,21 € / comanda) i amplia l'horari d'entrega de 7:00 a 22:00 hores de dilluns a dissabte, en trams d'1 hora a partir de l'endemà del dia en què s’ha fet la comanda.

Els productes es poden localitzar a través de les categories o el buscador de la nova plataforma, i es disposa de fotografies de cada producte i de tota la seua informació rellevant.

Enllaços d'interés:

AçòNOhadePARAR perquè Açò Passarà

Magatzem de Mercadona Online a Getafe (Madrid)Magatzem de Mercadona Online a Getafe (Madrid).

Magatzem de servici Mercadona Online a Getafe (Madrid)Magatzem de servici Mercadona Online a Getafe (Madrid).

Treballador del magatzem online de Mercadona a GetafeTreballador del magatzem online de Mercadona a Getafe.