Possible Mercadona del futur

Mercadona i Lanzadera busquen empreses innovadores per a impulsar el canvi sostenible de la cadena alimentària

10 de setembre de 2019
  • El nou programa Corporate donarà suport a projectes empresarials que aporten solucions en àrees com la reducció i eliminació de plàstics, l'estalvi d'energia, la gestió de residus, els productes saludables o la distribució urbana.
  • Els emprenedors seleccionats tindran suport econòmic, assessorament i formació de les dos entitats i disposaran de les instal·lacions de Marina de Empresas.

Mercadona i Lanzadera impulsen el desenvolupament d'empreses capaces de contribuir al desenvolupament sostenible de la cadena alimentària amb la finalitat de donar resposta a la creixent demanda de la societat en matèria de cura del medi ambient i de la sostenibilitat. Les dos han posat en marxa un programa Corporate, dirigit a emprenedors innovadors en les 5 àrees següents: productes saludables, estalvi d'energia, eliminació i reducció de plàstics, model de distribució urbana i gestió de residus.

Vídeo en espanyol

El programa Corporate està concebut com a complement a l'estratègia d'innovació de Mercadona des d'àrees externes a la mateixa companyia, amb l'objectiu d'oferir solucions a grans corporacions empresarials.

Amb esta iniciativa, Lanzadera suma noves actuacions als programes ja implantats en col·laboració amb grans empreses d'àmbits molt diversos, que han donat com a resultat propostes que aporten innovació i progrés a la societat i al teixit empresarial espanyol. 

Ara serà Mercadona qui lidere este programa Corporate de Lanzadera, en aportar els coneixements del sector mateix i la metodologia de gestió empresarial inherent a l'acceleradora. Les dos entitats potenciaran startups capaces de resoldre els desafiaments plantejats, i situaran el benefici al client en el focus de totes les decisions.

"Per a Lanzadera és un orgull poder donar suport a Mercadona en el seu compromís decidit amb la innovació mitjançant el suport a emprenedors capaços de resoldre els reptes que en este moment es planteja la companyia", assenyala Javier Jiménez, director general de Lanzadera.

Segons Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, "el programa Corporate ens permetrà accedir a persones i idees que vulguen unir-se a nosaltres i actuen com a dinamitzadors del canvi per a avançar en sostenibilitat. Treballarem conjuntament per a afrontar estos cinc grans reptes i buscar propostes disruptives i innovadores que tinguen un efecte transformador en àrees en què la societat demana solucions. Des de Mercadona volem crear este entorn obert per a captar talent extern de persones decidides a innovar, amb propostes arriscades i valentes. És una gran oportunitat per a tots".

Un jurat, format per experts de Mercadona i Lanzadera, durà a terme el procés de selecció dels emprenedors, les propostes dels quals hauran d'implantar-se i materialitzar-se al llarg del programa d'acceleració, que s'iniciarà al gener de 2020 i tindrà una duració de fins a 11 mesos.

Durant esta fase, Mercadona podrà adquirir els productes o servicis que haja desenvolupat l'startup i convertir-se així, en el seu client. El programa Corporate és "equity-free", la qual cosa suposa que l'emprenedor no haurà de cedir cap percentatge de l'empresa per la seua participació.

Al llarg del procés, les empreses seleccionades tindran suport econòmic i formació i accés a mentors i professionals de les dos organitzacions. També tindran el suport dels especialistes i els centres corporatius de Mercadona per a poder validar els avanços aconseguits. A més, podran conéixer i aplicar el model de gestió empresarial de Qualitat Total.

Els emprenedors tindran a la seua disposició les instal·lacions de Marina de Empresas, per a desenvolupar les seues propostes i estar en contacte amb altres startups en una atmosfera de treball enriquidora.

El període d'inscripció per al programa Corporate amb Mercadona ja està obert i acabarà el pròxim 4 de novembre. Els emprenedors poden presentar la sol·licitud a través de la web de Lanzadera, siga quin siga el grau de maduresa de les seues propostes: des de les idees que necessiten ser desenvolupades fins les que ja es troben implementades en empreses.

Sobre Mercadona

Mercadona és una empresa de supermercats físics i de venda online amb presència a Espanya i Portugal. Amb una plantilla de 87.000 persones, 900 d'estes a Portugal, en 2018 va tindre unes vendes de 24.305 milions d'euros, després de registrar un increment d'un 6 % respecte a l'exercici anterior. La companyia, que en 2018 va fer una inversió rècord per valor de 1.504 milions, va tindre un benefici net de 593 milions d'euros i, a més, dins de la política de creixement compartit que té, ha repartit un total de 325 milions d'euros entre la seua plantilla en concepte de prima per objectius.

Esta iniciativa s'emmarca en el compromís que Mercadona manté amb la societat: compartir-hi la riquesa que genera. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Part important del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental, enfocada, entre altres aspectes, a l'optimització logística i gestió de la distribució urbana, l'eficiència i estalvi energètic, la reducció de plàstics i residus i l'impuls de l'alimentació saludable.

Sobre Marina de Empresas i Lanzadera

La incubadora i acceleradora d'startups Lanzadera forma part, juntament amb EDEM Escuela de Empresarios i la societat d'inversió Angels, del pol d'emprenedoria Marina de Empresas. Es tracta d'una iniciativa de Juan Roig, situada en la Marina de València, que té la missió de formar, assessorar i finançar els emprenedors de hui i del futur i que constituïx una aposta per la creació de riquesa, l'ocupació i el foment de la cultura de l'emprenedoria.

Lanzadera oferix diversos programes en funció de la tipologia i de la maduresa de les empreses i els projectes. A més, té acords Corporate amb altres 8 grans companyies de projecció internacional i de diversos sectors en què es oferix als emprenedors la possibilitat de resoldre nous reptes d'innovació que estes plantegen. Per a formar part dels programes, els emprenedors poden enviar el seu projecte a www.lanzadera.es.

Per a més informació accedix a la web del programa Corporate.

Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona amb Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, a les instal·lacions de Marina de EmpresasNichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona amb Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, a les instal·lacions de Marina de Empresas.

Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, i Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, durant la firma del conveni del nou programa CorporateJavier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, i Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, durant la firma del conveni del nou programa Corporate.