Mercadona Logo Puerta

Mercadona supera les 1.600 tendes a Espanya

28 de octubre de 2016
  •  Després de 35 anys de creixement a Espanya, Mercadona supera els 1.600 supermercats, amb una inversió de 133 milions d'euros en el que va de 2016.
  •  En la construcció de cada tenda han participat una mitjana de 60 proveïdors de cada zona que han donat treball a una mitjana de 100 persones.

Mercadona ha inaugurat 32 nous supermercats en el que va d'any, la qual cosa eleva a 1.601 el nombre total de tendes en territori espanyol. Així mateix, la companyia ha realitzat reformes en altres 28 establiments per adaptar-los al seu model de Tenda per Ambients, i ha tancat 5 que no s'adaptaven als estàndards de la cadena. La inversió en noves tendes i reformes en el que va d'any ascendeix a 133 milions d'euros.

La xifra d'1.600 supermercats se supera avui amb dues noves obertures; una al Parc Empresarial Herrera Oria de Madrid, concretament en la Calle Orduña número 6, i una altra a la illa de Gran Canària, situada a la zona del Fogó en el municipi de Sant Bartolomé de la Tirajana. 

La construcció dels nous supermercats, així com l'adaptació dels ja existents, ha suposat una inversió superior als 133 milions d'euros en el que va d'exercici 2016. Aquesta inversió s'ha traduït que una mitjana de 60 proveïdors han donat treball a més de 100 persones durant la fase d'obra de cadascuna de les tendes, al que cal sumar l'equip tècnic de la companyia que durant 12 mesos treballa en la contractació i elaboració del projecte de disseny i execució d'aquestes obres. 

Mercadona va tancar 2015 amb una facturació de 20.831 milions d'euros, un 3% més que l'any anterior, i un benefici de 611 milions d'euros, un 12% més. L'activitat generada per Mercadona ha contribuït a fomentar el desenvolupament econòmic i social del nostre país en 2015, com demostra el fet que el 85 per cent de les seves compres siguin de productes i serveis espanyols, la qual cosa suposa més de 15.390 milions d'euros a l'any.

A més, Mercadona ha anunciat recentment l'inici de la seva internacionalització a Portugal. En una primera fase l'objectiu de la companyia és la instal·lació de 4 supermercats, que obririen les seves portes en 2019 amb una inversió inicial prevista de 25 milions d'euros i la creació de 200 llocs de treball.