Mercadona reforça el seu compromís pel transport sostenible

Mercadona reforça el seu compromís amb el transport sostenible per als seus repartiments online

01 de març de 2019
  • El vehicle elèctric estarà en proves per a observar el seu rendiment i la seua contribució a reduir l'impacte mediambiental de la seua activitat.
  • Incorpora a la seua flota un camió elèctric i preveu adquirir 4 camions propulsats a gas natural.
  • El projecte de venda online, iniciat el mes de 2018, actualment oferix el servici en un total de 97 municipis de la província de València.

Mercadona, companyia de supermercats físics i online, ha iniciat les proves d'un nou vehicle elèctric per als repartiments que du a terme des de la "Colmena” de Vàlencia, magatzem exclusiu per a la venda online. Esta iniciativa s'emmarca en la seua aposta pel transport sostenible que, a més, té previst incorporar 4 camions propulsats a gas natural a la flota del projecte online de la companyia, composta actualment per 33 vehicles. L'objectiu és testar el funcionament d'este camió elèctric i contribuir a reduir l'impacte mediambiental de la seua activitat.

Este nou vehicle, dissenyat en col·laboració amb el proveïdor especialista en carrosseria Subiela, el proveïdor especialista d'equips de fred Thermoking i el proveïdor especialista en motors Maxus, té una capacitat per a transportar 7 comandes per viatge, i l'interior és similar al de la resta de camions que componen la flota d'este servici de compra online. La totalitat de la flota es caracteritza per tindre a l'interior tres zones de temperatura diferents adaptades per a cada tipus de producte amb l'objectiu de garantir la màxima frescor en la comanda. La resta de la flota està composta per dos models diferents, un que permet transportar fins a 15 comandes i un altre de fins a 9 comandes per viatge.

Este servici de venda online, iniciat al final de maig de 2018, ha continuat aprenent de "El Cap" (client) i del treballador, i actualment s'oferix en un total de 97 municipis de la província de València. El projecte, que conviu amb el servici tradicional "telecompra" en la resta de zones, es caracteritza per oferir al client online una nova pàgina web, aplicació mòbil, i per centralitzar les comandes des d'un únic punt, internament conegut com a "Colmena". Des que va començar esta prova pilot ("laboratori"), este projecte continua en evolució constant i, hui dia, més de 220 persones, entre enginyers informàtics, dissenyadors, product managers, personal de magatzem, especialistes en frescos, repartidors i atenció al client, formen part del projecte.

Repartidor de Mercadona carregant el vehicle elèctric en la Repartidor de Mercadona carregant el vehicle elèctric en la "Colmena" de València

Curiositats de "El Cap" online de Mercadona

Des que es va iniciar el "laboratori" online, amb entregues de dilluns a dissabte de 07.00 h a 22.00 h i en trams d'una hora, la companyia ha anat coneixent les necessitats de "El Cap" online i adaptant-se a estes necessitats. Per exemple, oferix la mateixa experiència de compra tant des de la seua pàgina web com des de l'aplicació mòbil (iOS i Android), ja que des d'estos dispositius mòbils es reben més de la meitat de les compres mensuals. La companyia cuida al màxim l'experiència online perquè siga com més fàcil i intuïtiva millor. Prova d'això és que, una vegada triats els productes, el 75 % dels usuaris tarda menys de minut i mig a finalitzar la compra.

A més, per a garantir la màxima qualitat i frescor, el servici online prepara les comandes del producte fresc el mateix dia en què s'entrega al client. El resultat d'este esforç s'observa diàriament, ja que en el 40 % de les compres rebudes es demana pa de forn i, des que es va iniciar el "laboratori", la companyia ha servit més de 600 tones de producte fresc, entre els quals destaca el plàtan, la creïlla i els ous com els frescos més venuts, juntament amb el salmó, com el peix favorit; i l'aigua, la llet i l'arròs, com els productes secs més sol·licitats. Finalment, destaca que l'assortiment s'ha anat ampliant al llarg d'estos mesos, i s'han anat incorporant novetats com el sushi o el pernil a tallades, entre altres.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d’esta. Amb este objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diverses línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats per mitjà de vehicles propulsats per tecnologies més netes i eficients, com és el cas d'este nou camió elèctric per al projecte online de Mercadona, els 54 camions propulsats a gas natural, o bé les 4 furgonetes dual fuel (gas/gasoil) que està provant per al repartiment en botiga, i també en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els proveïdors totaler la conversió de residus en nous recursos. A més, en la compra online de Mercadona s'han eliminat les bosses anteriors de repartiment, més grosses i amples, i es treballa actualment amb bosses superlleugeres de 15 micres.