Mercadona inaugura su Nuevo Modelo de Tienda Eficiente
Els dos primers supermercats amb este nou model es troben al Port de Sagunt (València) i la localitat de Peligros (Granada)

Mercadona inaugura el seu nou model de botiga eficient i invertirà 180 milions d’euros en reformes en 2017

14 de desembre de 2016
  • El Nou Model de Botiga Eficient millora l’experiència i optimitza el temps de compra dels “Caps”, a més de generar un estalvi energètic de fins al 40 % respecte a una botiga tradicional.
  • Presenta un disseny totalment renovat, amb novetats en totes les seccions i nous dispositius electrònics per a una gestió interna informatitzada, i una millor gestió de l’assortiment.
  • Durant l’any 2017, la companyia preveu reformar i renovar 125 tendes repartides per tota Espanya.

Mercadona, empresa de supermercats de capital 100 % espanyol i familiar, posa en marxa hui un Nou Model de Botiga Eficient, que millora i optimitza l’experiència de compra dels seus “Caps”, com internament la companyia denomina els seus clients. Per a fer-ho, té previst invertir 180 milions d’euros per a reformar i renovar, durant l’any 2017, 125 botigues repartides per tota Espanya. Els dos primers establiments que disposen ja d’este Nou Model de Botiga es troben al Port de Sagunt (València) i en la localitat de Peligros (Granada). 

El Nou Model de Botiga, més eficient, en la construcció del qual han participat 65 proveïdors, renova el disseny de botiga per ambients iniciat l’any 2000, ja que millora la distribució, la decoració i la disposició de les seccions. La companyia ha presentat un disseny totalment renovat amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d’accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l’entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació de les diferents seccions, al mateix temps que disposa d’instal•lacions més ecoeficients. 

Novetats en totes les seccions

El Nou Model de Botiga presenta novetats en totes les seccions, de les quals es beneficien tant els “Caps” com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, la nova entrada amb doble vidrat que evita corrents d’aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i nova exposició de la pescateria per als productes de conquilla, entre altres. 

El nou disseny busca oferir un millor servei per a facilitar l’acte de compra dels clients mitjançant l’ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de la cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers. 

Amb l’objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, el nou model inclou múltiples mesures per a millorar l’ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col•laboració de l’Institut de Biomecànica de València. A més, la companyia ha redissenyat les zones comunes perquè els empleats disfruten d’una major comoditat en els moments de descans, així com una zona menjador més equipada o unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’aspecte mediambiental, s’han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic, a causa de la millora de l’aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de les parets i els sostres i amb noves caixes de congelat més eficients energèticament i respectuoses amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d’il•luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, el Nou Model de Botiga integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col•laboratives, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la botiga; la qual cosa facilita l’autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Això ha comportat, durant 2016, una inversió total de 10 milions d’euros en I+D+i en millores informàtiques, en el desenvolupament de les quals han col•laborat més de 130 tècnics especialistes, i hi ha previst 5 milions d’euros més en les reformes de 2017. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l’ús de tauletes electròniques que substituïxen el paper per a fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribuïx a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

Mercadona també ha redissenyat la seua pàgina web corporativa, que actualitza el disseny anterior i millora la usabilitat i comunicació amb els usuaris. La nova web, més senzilla, intuïtiva i adaptable a dispositius mòbils, ha suposat una inversió d’1 milió d’euros i en el seu desenvolupament han col•laborat més de 30 tècnics especialistes. 
 

Nou model de botiga eficaç per ambientes moderna, ergonómica i ecoeficient

Mercadona. Peligros, Granada. Fruita i Verdura al Nou Model de Tenda de Mercadona a Peligros, Granada. Forn del Nou Model de Botiga de Mercadona a Peligros, Granada. Nou Model de Botiga a Port de Sagunt, València.

 

 

Nou Model de Botiga Eficient Mercadona

Descarregar