Logo verd en botiga Mercadona

Mercadona és l'empresa més responsable del sector i la segona en l'àmbit nacional segons el monitor empresarial MERCO

11 de febrer de 2020
  • La valoració de ciutadans, experts i directius situen la companyia en el podi del Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2019 de MERCO.
  • En total, més de 10.000 persones han participat en l'avaluació que reconeix Mercadona com una de les empreses més responsables.

Mercadona es posiciona com l'empresa més responsable del sector de la Distribució Generalista a Espanya i la segona empresa en l'àmbit general, segons les dades del Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2019 realitzat pel Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO).

Este estudi compta amb un total de més de 10.000 enquestats. La participació es dividix entre 1.282 directius, 91 experts en RSC, 111 periodistes d'informació econòmica, 103 analistes financers, 40 membres de govern, 84 social media manàgers, 125 responsables d'ONG, 100 membres de sindicats i 100 d'associacions de consumidors, així com 8.289 ciutadans. A més, també s'encarrega d'analitzar els indicadors de gestió relacionats amb la responsabilitat corporativa i el bon govern de 68 empreses.

La valoració es du a terme en diverses fases: primerament els directius empresarials responen al qüestionari; els experts avaluen les empreses, i els ciutadans valoren les companyies. Amb tot això s'obté el rànquing provisional, al qual els tècnics d'anàlisi i investigació apliquen una avaluació per mèrits de responsabilitat corporativa de les empreses.

Mercadona agraïx este reconeixement per part de la societat i continua amb el seu compromís de contribuir al seu desenvolupament i progrés de manera sostenible. La companyia disposa d'un Pla de Responsabilitat Social que atén el component social i ètic a través de diverses línies d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de Reputació Corporativa d'Espanya i Llatinoamèrica, que s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses des de 1999. Esta organització no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat, i l'única font de finançament que té és la comercialització d'informes.