Logotip façana botiga Mercadona

Mercadona entrega més de 42.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Ceuta

30 de desembre de 2020
  • La companyia ha donat al Banc d'Aliments i a la Fundació Cruz Blanca, fins hui, 98 tones de productes i aliments.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 42.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Ceuta durant el 2020 fruit d'haver reforçat el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19.

Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, destaca que: ''La companyia, en el ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, ha intensificat el seu Model Responsable col·laborant amb el Banc d'Aliments i amb la Fundació Cruz Blanca, entitats a les quals ha donat, des de principi d'any, més de 98 tones de productes de primera necessitat, un 252 % més que l'any 2019. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint''.

D'altra banda, Pedro Mariscal, president del Banc d'Aliments de Ceuta, agraïx la labor de la companyia ''per les contínues donacions en un any especialment complicat derivat de la pandèmia que hem patit i que ha fet que les necessitats de les famílies hagen augmentat exponencialment. Sense la solidaritat i l'ajuda d'empreses com Mercadona seria impossible continuar prestant ajuda als centenars de famílies que atenem''.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 289 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des de principi d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 16.505 tones d'aliments, 15.498 a Espanya i 1.007 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementat des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat