Exterior botiga Mercadona

Mercadona entrega 5.000 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

05 de novembre de 2019
  • La cadena de supermercats ha donat més de 206.000 quilos de productes de primera necessitat a diverses entitats a Navarra durant l'any 2018.

Mercadona entrega a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra (BAN) més de 5.000 quilos de productes de primera necessitat. Concretament, s'ha tractat de melmelada, sucre, cacau, oli, llegums cuits i creïlla fresca. D'esta manera es renova el conveni de col·laboració entre les dos entitats, que va començar l'any 2013. Des d'aquell any, Mercadona ha donat al BAN 25.000 quilos de productes de primera necessitat. Este conveni també ha permés la participació dels supermercats de Mercadona a Navarra en les campanyes denominades "Gran recogida", en què la resposta solidària dels seus clients ha permés sumar més quilos de productes als donats per Mercadona.

En l'entrega han estat presents Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha afirmat que "esta és una mostra de la implicació de Mercadona amb la societat navarresa". Per la seua banda, Fernández ha agraït "la donació feta hui i la col·laboració contínua de Mercadona amb el BAN".  

Com a part de la seua responsabilitat social empresarial, Mercadona no solament fa esta col·laboració amb el BAN, també col·labora diàriament, amb la donació de productes de primera necessitat, amb la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Germanetes dels Pobres de Pamplona, el menjador solidari París 365 i l'Escola Taller d'Estella-Lizarra, el menjador solidari Villa Javier de Tudela, i la Llar San Francisco Javier de Tafalla. Totes estes col·laboracions van aconseguir, durant l'any 2018, més de 206.000 tones d'aliments donats.

The embedded asset does not exist:
Asset Type: Media
Asset Id: 1472663457346
PAGENAME: mercadona/Media/MCDMediaIncluirTemplate
Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra.

Mercadona a Navarra

Mercadona té 11 botigues situades a Navarra: 3 a Pamplona (a l'avinguda Guipuzkoa, l'avinguda San Jorge i l'avinguda Sancho el Fuerte) i 1 a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla i Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 604 persones, amb treball estable i de qualitat. Un altre fet que demostra l'aposta de Mercadona per Navarra són els 470 milions d'euros en compres fetes a proveïdors navarresos en 2018, la qual cosa suposa un increment del 19 % respecte a l'any anterior, així com la inversió de 8 milions d'euros. A més, l'aposta de Mercadona per la fruita i verdura de proximitat ha fet que la cadena de supermercats compre 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, durant l'última campanya, la qual cosa suposa un increment del 200 % respecte a la campanya anterior.

Fundació Banc d'Aliments de Navarra

El Banc d'Aliments de Navarra (BAN) és una fundació benèfica, sense ànim de lucre, integrada en la Federació Espanyola (FESBAL) i la Federació Europea (FEBA) de Bancs d'Aliments des de 1996, l'objectiu prioritari de la qual és la millora de les condicions alimentàries dels grups de persones en risc o situació d'exclusió social, com a base per a la seua integració, i la lluita contra el desaprofitament alimentari. L'any 2018, els 176 voluntaris del BAN han distribuït 3.748 tones d'aliments, a través de 193 entitats socials de Navarra, la qual cosa ha permés entregar 134 quilos per persona a cada un dels 24.652 usuaris del BAN.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d’esta. Amb este objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diverses línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats per mitjà de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els proveïdors totaler la conversió de residus en nous recursos.

A més, Mercadona col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de tota Espanya per a la donació diària d'aliments, i també, per a la col·laboració en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 33 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.