AVÍS DE COOKIES

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la seua navegació siga segura, fer una anàlisi estadística de les visites a la web, i conéixer la seua usabilitat. Si vol més informació pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies fent clic en "ACCEPTAR" o Configurar/Rebutjar cookies dent clic en "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Furgoneta de repartiment de Mercadona

Mercadona entrega 4.500 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

27 de juny de 2018
  • La cadena de supermercats ha donat més de 208 tones de productes de primera necessitat a diverses entitats a Navarra durant l'any 2017.

Mercadona ha donat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra (BAN) 4.500 quilos de productes de primera necessitat, concretament, llet, oli d'oliva i de gira-sol i llegums cuits. D'esta manera es renova el conveni de col·laboració entre les dos entitats, que va començar l'any 2013. Des d'aquell any, Mercadona ha donat al BAN 17.000 quilos de productes de primera necessitat. Este conveni també ha permés la participació dels supermercats de Mercadona a Navarra en les campanyes denominades "Gran recollida", en què la resposta solidària dels seus clients ha permés sumar més quilos de productes als donats per Mercadona.

En l'entrega han estat presents Joaquín Fernández, president de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha explicat que "esta col·laboració amb el BAN ens permet retornar a la societat part del que rebem d'esta". Per la seua banda, Fernández ha agraït "esta ajuda, que ens servix per a continuar amb el nostre objectiu de millorar les condicions alimentàries de les persones en risc o situació d'exclusió social".

Com a part de la seua responsabilitat social empresarial, Mercadona no solament col·labora amb el BAN, també entrega diàriament productes de primera necessitat a la Fundació Ilundáin Haritz Berri, les Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari París 365 i l'Escuela Taller de Estella-Lizarra. Totes estes col·laboracions van aconseguir donar, durant l'any 2017, més de 208 tones d'aliments.

Mercadona a Navarra

Mercadona té 11 botigues a Navarra i una plantilla de 574 persones, totes amb treball estable i de qualitat. A més, la companyia manté relació comercial amb 714 pimes d'esta comunitat i l'any 2017 ha fet compres a proveïdors navarresos per valor de 394 milions d'euros, un 45 % més que l'any anterior. Exemples dels seus proveïdors agroalimentaris i de la seua aposta pel producte local són la compra d'un milió quilos de carxofa a Tudela, 6.000 quilos d'espàrrec blanc amb IGP Navarra, 4,3 milions de quilos de ceba, 2,5 milions de quilos d'endívies, 1,3 milions d'unitats d'encisam de batàvia i més de 13.000 anolls.

Sobre la Fundació Banc d'Aliments de Navarra

El Banc d'Aliments de Navarra (BAN) és una fundació benèfica, sense ànim de lucre, integrada en la Federació Espanyola (FESBAL) i la Federació Europea (FEBA) de Bancs d'Aliments des de 1996, l'objectiu prioritari de la qual és la millora de les condicions alimentàries dels grups de persones en risc o situació d'exclusió social, com a base per a la seua integració, i la lluita contra el desaprofitament alimentari. L'any 2017, els 180 voluntaris del BAN han distribuït 3.714 tones d'aliments, a través de 210 entitats socials de Navarra, la qual cosa ha permés entregar 102 quilos per persona a cada un dels 32.791 usuaris del BAN.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és retornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, i també en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seues botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a aconseguir-ho, Mercadona té un Sistema de Gestió Mediambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca, conjuntament amb els interproveïdors, la conversió de residus en nous recursos.

A més, Mercadona col·labora amb més de 140 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de tot Espanya per a la donació diària d'aliments, així com la col·laboració en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 27 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Mercadona és des de l'any 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en el qual tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de Drets Humans, Normes Laborals, Medi Ambient i Lluita contra la Corrupció.