Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d’Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid

Mercadona entrega 20.000 quilos de producte al Banc d'Aliments de Valladolid

31 de agost de 2021
  • La companyia aferma la seua col·laboració amb l'entitat amb l'entrega de productes de primera necessitat com ara oli, conserves de peix i carn.
  • Mercadona manté el seu compromís amb diverses entitats socials i benèfiques de tota la regió amb l'entrega de productes diàriament a 38 menjadors socials.
  • Mercadona va donar l'any passat a la regió un total de 1.437 tones d'aliments, l'equivalent a 24.000 carros de la compra, un 35 % més que l'any anterior.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19. En este sentit, la companyia, que ja ha donat durant el 2020 més de 1.437 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha entregat a la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid 20 tones d'aliments de primera necessitat per a donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint. L'entrega ha tingut lloc hui en les naus que l'entitat social té situades en el polígon d'Argales a Valladolid.

Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, destaca que: ''La companyia, en el seu ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i menjadors socials de Valladolid i província. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per la nostra part agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint''.

D’altra banda, Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d’Aliments de Valladolid agraïx la labor de la companyia i afirma que “un any més i enguany de manera especial per la COVID-19 i tantes persones necessitades, Mercadona continua sent una empresa solidària. El meu agraïment en nom de tots els voluntaris d'esta Fundació per la seua generositat en estos temps difícils en els quals hi ha tanta necessitat”.

Mercadona va incrementar en 2020 les seues donacions de producte respecte de l'any anterior un 35 % més, l'equivalent a 24.000 carros de la compra, a través de la col·laboració amb més de 38 menjadors socials de tota la regió, a més de les diferents seus de Banc d'Aliments, Creu Roja o Càritas Diocesana on la companyia està present.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. En particular, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és soci del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els Proveïdors Totaler la conversió de residus en nous recursos.

Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a ValladolidJesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid.