Logo façana Supermercat Mercadona

Mercadona dona més de 66 tones de productes al Banc d'Aliments de Huelva

24 de desembre de 2020
  • La companyia ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de Huelva, fins hui, més de 362 tones de productes.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19, i dona més de 66 tones de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Huelva.

Marta Rosa, directora de Relacions Externes de Mercadona a Huelva, destaca que: “La companyia, en el ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la província, als quals ha donat, des de principi d'any, 362 tones de productes de primera necessitat. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint”.

D'altra banda, Juan Manuel Díaz, president del Banc d'Aliments de Huelva, insistix: “Certament, l'any que acaba és per a oblidar, amb la pandèmia que hem patit i que continuem patint, però, afortunadament, la solidaritat de moltes empreses i persones ha contribuït a pal·liar, en un grau important, les majors necessitats que s'han presentat, i entre les quals hem de destacar Mercadona, que ha sigut un exemple a seguir, li donem gràcies de tot cor”.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 289 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des de principi d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 15.874 tones d'aliments, 14.869 a Espanya i 1.005 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat