Carlos Martínez, vicepresident del Banc d'Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona a Euskadi

Mercadona dona més de 10.000 tetines i biberons als bancs d'aliments de Biscaia i de Guipúscoa

07 de desembre de 2020
  • La cadena de supermercats ha donat més de 1.300 tones de productes de primera necessitat en 2020 a Euskadi a diverses entitats socials.

Mercadona ha donat als bancs d'aliments de Bizkaia i de Guipúscoa més de 10.000 tetines i biberons, amb l'objectiu de continuar atenent els col·lectius més desfavorits. Reforça, d'esta manera, la col·laboració que manté amb les dos entitats a les quals entrega, diàriament, productes de primera necessitat.

Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona a Euskadi, ha afirmat que '’continuem reforçant les donacions a Euskadi, durant l'excepcional situació ocasionada per la COVID-19, per a donar resposta a les demandes de les persones més necessitades''. Per la seua banda, des dels dos bancs d'aliments han agraït ''tant esta donació com la col·laboració diària de Mercadona, especialment en estos moments, en els quals el nombre de persones que atenem continua augmentant a causa de la pandèmia''.   

Com a part de la seua responsabilitat social empresarial, Mercadona no solament col·labora amb els bancs d'aliments de Biscaia i de Guipúscoa, també col·labora diàriament, donant productes de primera necessitat, amb el Banc d'Aliments d'Araba i el menjador social Nuestra Señora de los Desamparados, de Vitòria-Gasteiz. Totes estes col·laboracions s'han traduït en la donació, durant 2020, de més de 1.300 tones de productes donats.

Mercadona a Euskadi

Mercadona disposa de 21 botigues a Euskadi i una plantilla de 2.045 persones, totes amb llocs de treball estable i de qualitat. La seua aposta pel producte local l'ha portat a fer compres per valor de 546 milions d'euros en 2019, un 23,5 % més que l'any anterior.

En 2020 ha culminat la construcció del bloc logístic a Vitòria-Gasteiz, que assortix els supermercats d'Euskadi, Navarra, La Rioja, Cantàbria i Burgos. Ha invertit, en esta infraestructura, més de 187 milions d'euros i ha creat 480 llocs de treball.

Banc d'Aliments de Biscaia

El Banc d'Aliments de Biscaia és una institució sense ànim de lucre que tracta de resoldre la necessitat bàsica de l’ésser humà, que és l'alimentació, i també lluitar contra el malbaratament d'aliments. Per a esta finalitat promou la recollida d'aliments, que emmagatzema a les seues instal·lacions per a repartir-los posteriorment entre els centres assistencials, l'objectiu dels quals és donar menjar als necessitats. L'any 2019, els 178 voluntaris del Banc d'Aliments de Biscaia han distribuït, a través de 221 entitats col·laboradores, un total de 3.971 tones d'aliments a 25.274 beneficiaris.

Banc d'Aliments de Guipúscoa

Constituït l'any 1997, l'objectiu del Banc d'Aliments de Guipúscoa és la lluita contra el malbaratament a favor dels més necessitats en el nostre entorn. L'any 2019, els 234 voluntaris del Banc d'Aliments de Guipúscoa han distribuït, a través de 176 entitats col·laboradores, més de 2.500 tones d'aliments a 17.683 beneficiaris, una mitjana de 143 quilos per persona.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen. De fet, des de principi d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 14.463 tones d'aliments, 13.676 a Espanya i 787 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementat des que la companyia prenguera la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat. Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Carlos Martínez, vicepresident del Banc d'Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona a EuskadiCarlos Martínez, vicepresident del Banc d'Aliments de Guipúscoa, i Miryam Oca, gerent de Relacions Externes de Mercadona a Euskadi.

Logo EActiVat