Moment de la donació feta a la Fundació Madrina

Mercadona dona a la Fundació Madrina 2,4 tones de bolquers i aliments de primera necessitat (Madrid)

30 de juliol de 2020
  • La companyia aferma la col·laboració amb entitats socials com la Fundació Madrina, a la qual fa una segona donació que se suma a la ja realitzada de 3,6 tones, i entrega productes de primera necessitat com són els bolquers, el xocolate soluble, els potets i la llet d'inici, continuació i creixement.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant l'excepcional situació ocasionada per la COVID-19 i dona resposta a les necessitats ocasionades per esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint.
  • La companyia, fins hui, ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de la Comunitat de Madrid més de 296 tones de productes i aliments.
  • En 2019 la companyia va donar un total de 403 tones d'aliments de primera necessitat tan sols a la Comunitat de Madrid.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19. En este sentit, reactiva el seu procés de donacions amb les entitats socials de la Comunitat de Madrid amb les quals col·labora habitualment, i procedix a implementar noves mesures que garantixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'estes organitzacions.

José Antonio Rueda, director de Relacions Externes de Mercadona a Madrid, destaca que: ''La companyia, en el seu ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable i col·labora amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la Comunitat de Madrid, als quals va donar 403 tones d'aliments en 2019. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix per la nostra part agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que faça falta per a donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en esta situació d'extraordinària complexitat que estem vivint".

Per la seua banda, la Fundació Madrina comenta: “Benvolguda Mercadona: no sabem com agrair-vos este gest, esta donació, quan totes les portes es van tancant per vacances i la fam és la mateixa, veure un gest com el vostre et fa més forta. Des de la Fundació Madrina volem transmetre-vos el nostre sincer agraïment per la donació de hui, perquè, encara que estiguem a l'estiu, Madrid continua passant fam”.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social comentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 270 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, a les quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des del principi d'any la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 8.918 tones d'aliments, 8.518 a Espanya i 400 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia, el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tindre en els processos de la companyia, prenguera la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a dur-ho a terme, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus; part d'este sistema està basat en els principis de l'economia circular i busca conjuntament amb els Proveïdors Totaler la conversió de residus en nous recursos.  A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és des de 2009 membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Moment de la donació feta a la Fundació MadrinaMoment de la donació feta a la Fundació Madrina.

Logo EActiVat