Isabel Gomis i Carlos Martínez, presidenta i vicepresident del Banc d'Aliments de Cadis, al costat de Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis durant l'entrega de la donació

Mercadona dona 1.400 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Cadis

16 de novembre de 2020
  • La companyia aferma la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de Cadis amb l'entrega de productes de primera necessitat com conserves de tonyina, biberons i tetines.
  • La cadena participarà amb tots els seus centres en la Gran Recollida 2020, que tindrà lloc del 16 al 22 de novembre.
  • La companyia ha donat fins ara, a les diferents entitats i organitzacions socials d'Andalusia, més de 2.600 tones de productes, un 73 % més que en 2019.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19 i dona 1.400 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de Cadis. En concret, ha donat productes com conserves de tonyina, biberons i tetines.

Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis, destaca que: “La companyia, en el seu ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la província de Cadis als quals, des de principi d'any, ha donat 700 tones de productes de primera necessitat, un 166 % més que en 2019. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint”.

D'altra banda, Isabel Gomis, presidenta del Banc d'Aliments de Cadis, agraïx la labor de la companyia “una vegada més per esta nova donació, en uns moments en els quals la pandèmia s'ha endurit i les necessitats de les famílies van en augment. Gràcies a empreses solidàries, com Mercadona, podem continuar prestant ajuda a centenars de famílies en tota la província de Cadis”. Gomis també ha recordat que la companyia participarà amb tots els seus centres a la província gaditana en la Gran Recollida d'Aliments, que enguany se celebrarà del 16 al 22 de novembre, amb donacions econòmiques per part dels clients que així ho desitgen quan passen per la línia de caixa. “D'esta manera i amb l'actual situació sanitària, es permetrà fer aportacions econòmiques, còmodament, per a la compra directa d'aliments sense posar en risc donants i voluntaris”, assenyala.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal als quals dona diàriament aliments, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des del començament d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 13.208 tones d'aliments, 12.438 a Espanya i 770 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia prenguera la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·laborava habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a complir-la, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir en 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu d'estos. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant la utilització de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Isabel Gomis i Carlos Martínez, presidenta i vicepresident del Banc d'Aliments de Cadis, al costat de Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis durant l'entrega de la donacióIsabel Gomis i Carlos Martínez, presidenta i vicepresident del Banc d'Aliments de Cadis, al costat de Rafa Piñero, director de Relacions Externes de Mercadona a Cadis durant l'entrega de la donació.

Logo EActiVat