Jaime Serra, del Banc d'Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant l'entrega

Mercadona dona 10.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de València

10 de novembre de 2020
  • La companyia aferma la seua col·laboració amb el Banc d'Aliments de València amb l'entrega de productes de primera necessitat com biberons i tetines.
  • La companyia ha donat fins ara, a les diferents entitats i organitzacions socials de València, 282.000 quilos de productes, més del doble que en 2019.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19 i dona aproximadament 10.000 quilos de productes de primera necessitat al Banc d'Aliments de València. En concret, ha donat biberons i tetines.

Andrea Gómez, directora de Relacions Externes de Mercadona a València ciutat, destaca que: ''La companyia, en el seu ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i menjadors socials de València als quals, des del començament d'any, ha donat 282.000 quilos de productes de primera necessitat, més del doble que en 2019. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint''.

D'altra banda, Jaime Serra, president del Banc d'Aliments de València, agraïx la labor de la companyia perquè és necessari ''donar suport a les famílies de tota la província de València. Des de fa molt de temps tenim un suport incondicional per part de Mercadona. Amb esta aportació de biberons cobrim una necessitat que últimament no podíem cobrir, ja que, hui més que mai, hem d'estar al costat dels xiquets''.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, com a part del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'ella, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal a les quals dona diàriament aliments, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, des del començament d'any, la companyia ha donat a totes estes entitats i organitzacions un total de 13.208 tones d'aliments, 12.438 a Espanya i 770 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementant des que la companyia prenguera la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·laborava habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir en 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu d'estos. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant la utilització de camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Mercadona és soci des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Jaime Serra, del Banc d'Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant l'entregaJaime Serra, del Banc d'Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant l'entrega.

Jaime Serra, del Banc d'Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant l'entregaJaime Serra, del Banc d'Aliments, i Andrea Gómez, de Mercadona, durant l'entrega.

Logo EActiVat