Cartell de Mercadona a les vidrieres d'un dels nous supermercats eficients.

Madrid – El supermercat del Centre Comercial Monteclaro (Pozuelo de Alarcón) reobri després d'una reforma

27 de juliol de 2017
  • Aquesta tenda de Pozuelo de Alarcón reobri després d'una reforma integral amb una inversió de 900.000 euros i amb la participació de 50 proveïdors, que han donat ocupació a més de 200 persones durant la fase de reforma.
  • Aquest nou supermercat, completament connectat tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • A més de garantir la plantilla anterior, Mercadona ha generat 12 nous llocs de treball estables i de qualitat addicionals.

Mercadona reobri hui un nou supermercat a Pozuelo de Alarcón (Madrid), concretament al Centre Comercial Monteclaro (carretera de Pozuelo a Majadahonda), després d'una reforma integral per a adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient de la companyia, amb una inversió de 900.000 euros i la participació de 50 proveïdors que han donat ocupació a 200 persones durant la fase de reforma. El nou supermercat presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Pozuelo de Alarcón compta amb una superfície de sala de vendes de 1.800 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova exposició a la pescateria per als productes amb closca i especialitats de sushi, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servei per a facilitar la compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistella de la compra i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

A nivell mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i el grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient. 

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la tenda, el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius es troben:  la línia de caixes, les balances o l'ús de tabletes electròniques que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos. 

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9 a 21:30 hores. El centre comercial on se situa aquest supermercat compta amb un aparcament de 500 places per a facilitar la compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix en garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a açò, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros en reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a la Comunitat de Madrid

Amb la posada en marxa d'aquest supermercat, Mercadona manté la seua aposta decidida per la Comunitat de Madrid on compta, al tancament de l'any 2016, amb 179 tendes i una plantilla de 9.760 persones, totes elles amb ocupació estable i de qualitat. Així mateix, la companyia manté relacions comercials amb 347 pimes d'aquesta comunitat i realitza compres a proveïdors de la mateixa per valor de 1.469 milions d'euros a l'any.