AVÍS DE COOKIES

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la seua navegació siga segura, fer una anàlisi estadística de les visites a la web, i conéixer la seua usabilitat. Si vol més informació pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies fent clic en "ACCEPTAR" o Configurar/Rebutjar cookies dent clic en "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Dibuix explicatiu sobre la gestió de residus de Mercadona

Aquestes són les mesures de Mercadona per a evitar el desaprofitament d'aliments

18 de gener de 2018
  • Mercadona disposa des de fa anys d'una política de gestió de residus per a reduir els desaprofitaments en tots els seus processos.

Aquestes són algunes de les estratègies de Mercadona per a evitar i previndre el desaprofitament d'aliments.

Vídeo en espanyol

1. Arbre complet: Vendre Qualitat

En la venda de Fruita i Verdura, Mercadona prioritza la qualitat per damunt de l'estètica. Un exemple és el servici de suc de taronja acabat d’esprémer que utilitza taronges d'una gran qualitat però que pel seu aspecte o menor grandària anteriorment tenien una difícil eixida al mercat. A més, Mercadona tracta d'oferir productes directes del camp evitant en la mesura del que siga possible la manipulació intermèdia, el que permet que els nostres clients estalvien i hi haja un major aprofitament agrícola.

2. Demanar el que és just i necessari

A Mercadona tractem de regular molt bé les comandes perquè s'ajusten a la previsió de venda i evitar que es genere un sobreestoc o acumulació de productes en la tenda.

3. Ser botiguers

Mercadona ajusta els preus en funció de l'estoc. Si la disponibilitat de productes puja, els preus baixen. D'aquesta manera, es venen més ràpidament, tots guanyem, i no tirem. Aquestes pràctiques són visibles sobretot en les nostres seccions de frescos com mesura per a donar eixida a diversos productes abans que es deterioren.

4. Solament el que necessites

A Mercadona no animem al fet que els nostres clients emmagatzemen o compren de més. No realitzem promocions o ofertes. En el seu lloc, disposem de la política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que garanteix als clients el mínim preu unitari amb la màxima qualitat.

5. Donem els productes aptes

Si un producte no es ven i és apte per al consum, el donem a menjadors socials i altres entitats a través dels nostres recursos humans i logístics perquè arriben als usuaris d'aquests centres en òptimes condicions. Al tancament de 2017 col·laborem amb més de 140 menjadors socials de tota Espanya.

6. Convertim el que és inservible

Si per algun motiu un producte caduca, es retira de la venda i l’entreguem a gestors autoritzats perquè el transformen en energia, abonament o pinso.

Aquestes són algunes de les mesures que apliquem per a evitar el desaprofitament d'aliments. A Mercadona seguim treballant per a millorar els nostres processos en aquesta direcció.