La seva nova tecnologia contribueix a disminuir l'impacte de l'activitat diària de la companyia, a millorar la qualitat de l'aire de les ciutats i a minimitzar el soroll.
Amb una capacitat per a 21 palets i 26 tones de massa màxima autoritzada, el nou vehicle 100 % elèctric de Scania té una autonomia teòrica aproximada de 200 km i les seves característiques el converteixen en una solució òptima per a la distribució en l'àmbit urbà.
En col·laboració amb Scania, Acotral, Frigicoll i ThermoKing.
Mercadona certifica una reducció del 27 % d'emissions de CO2 equivalent en els seus processos logístics entre el 2016 i el 2020, i supera així l'objectiu inicial del 20 %.
L’any 2020, Mercadona es va adherir a la iniciativa internacional Lean & Green, impulsada a Espanya per AECOC. El Pla de Reducció d'Emissions dissenyat per Mercadona, que ha estat premiat, certifica la disminució d'almenys un 20 % de les seves emissions logístiques en els darrers cinc anys.
Després de tornar a avaluar els seus processos, posar en marxa noves estratègies de sostenibilitat i introduir millores importants.
La reutilització dels envasos permet evitar 180.000 t/any de materials d'un sol ús i 96.710 trajectes de camió a l'any.
Aquestes caixes reutilitzables permeten més de 120 usos i són reparables i 100 % reciclables, fet que beneficia totes les baules de la xarxa de subministrament: productor, distribuïdor i punt de venda.
En el marc de les seves polítiques d'Economia Circular per produir més amb menys recursos naturals.
La companyia elabora un Pla d'Acció per a la Reducció d'Emissions, auditat per EY, en què es compromet a certificar el 2020 la reducció del 20 % de les seves emissions i el 2023 la reducció d’un 10 % addicional (fins a arribar a un 30 %).
Es tracta d'una iniciativa internacional, impulsada a Espanya per AECOC, que té per objectiu ajudar les empreses de tots els sectors a assolir els objectius definits a la Cimera del Clima de París (COP21) per arribar a la neutralitat en emissions l'any 2050.
Mercadona disposa d'una estratègia d'optimització logística per cada vegada "transportar més amb menys recursos naturals".
L'aposta pel transport sostenible forma part de la seva política de gestió mediambiental per reduir l'impacte de la seva activitat.
La companyia també ofereix opcions de transport sostenible als clients, com ara 1.200 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, aparcaments per a bicicletes o la compra online.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de permetre que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web i conèixer-ne la usabilitat. Si vols més informació, pots consultar la nostra Política de cookies. Pots acceptar l'ús de cookies clicant a "Acceptar", rebutjar-ne l'ús clicant a "Rebutjar" o personalitzar-les clicant a "Configurar".
Permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, una plataforma o una aplicació, i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi hagi, com ara controlar el trànsit i la comunicació de dades.
Cookies analítiques
no
sí
Permeten quantificar el nombre d'usuaris per fer la mesura i l'anàlisi estadística de la pàgina web.