Amb una inversió de 140 milions d'euros, Mercadona es va proposar fa dos anys un pla ambiciós per reduir el plàstic i millorar la gestió dels residus d'aquest material a les seves botigues, que en l'últim any també s’han transformat a un model més sostenible.
L'Estratègia 6.25 consta de sis accions concretes per aconseguir, fins a l'any 2025, un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic als envasos, que tots els envasos de plàstic siguin reciclables i reciclar-ne tot el residu plàstic.
La companyia ja ha eliminat el parament i les bosses de plàstic d'un sol ús i continua reduint plàstic als envasos, fomentant-ne la reciclabilitat i aportant informació als 'Caps' (clients) per ajudar-los a reciclar.
La cadena està duent a terme l’Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic i la gestió del seu residu, i en menys d’un any ha transformat tots els seus centres al model Botiga 6.25.
El material reciclat amb què es fan les bosses de Mercadona prové de les botigues i els magatzems de l'empresa.
L'any 2021, la plantilla de la companyia que fa la separació del film de plàstic va recuperar 15.170 tones d'aquest material, 8.500 de les quals es van reutilitzar per fabricar les bosses reciclades de caixa, del servei a domicili i de Mercadona Online.
Els recanvis, tant els del sabó de mans, que suposen eliminar més de 90 tones de plàstic a l'any, com els de la nova línia de cremes facials, persegueixen reduir el malbaratament d'envasos i abaratir la compra a "El Cap" (client).
Aquesta novetat s'inclou dins de l'Estratègia 6.25 que la companyia duu a terme per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % el plàstic als seus envasos, fer-los tots reciclables i reciclar tot el seu residu plàstic.
Mercadona disposa d'una Política de Benestar Animal que reflecteix els esforços per garantir unes condicions dignes per a l’animal durant tota la seva vida, així com la seguretat alimentària i la qualitat del producte.
Els proveïdors de carn, d’ous i de llet de Mercadona estan certificats en benestar animal.
Mercadona subscriu els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides i treballa per col·laborar en la seva consecució en el marc de l'Agenda 2030.
La companyia ha renovat la recepta de les seves maioneses a partir dels suggeriments dels "Caps" (clients) i ha millorat així el gust, l’olor i la textura de les sis referències d'aquesta salsa de la marca Hacendado.
En línia amb la seva Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic, Mercadona ha eliminat aquest material de quatre dels envasos i l’ha substituït per altres materials, fet que suposa un estalvi de 900 tones de plàstic a l'any.
El Proveïdor Totaler Salsa Rica elabora aquest producte a les seves instal·lacions d’Agoncillo, La Rioja.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de permetre que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web i conèixer-ne la usabilitat. Si vols més informació, pots consultar la nostra Política de cookies. Pots acceptar l'ús de cookies clicant a "Acceptar", rebutjar-ne l'ús clicant a "Rebutjar" o personalitzar-les clicant a "Configurar".
Permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, una plataforma o una aplicació, i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi hagi, com ara controlar el trànsit i la comunicació de dades.
Cookies analítiques
no
sí
Permeten quantificar el nombre d'usuaris per fer la mesura i l'anàlisi estadística de la pàgina web.