- La companyia ha renovat la recepta de les seves maioneses a partir dels suggeriments dels "Caps" (clients) i ha millorat així el gust, l’olor i la textura de les sis referències d'aquesta salsa de la marca Hacendado.
- En línia amb la seva Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic, Mercadona ha eliminat aquest material de quatre dels envasos i l’ha substituït per altres materials, fet que suposa un estalvi de 900 tones de plàstic a l'any.
- El Proveïdor Totaler Salsa Rica elabora aquest producte a les seves instal·lacions d’Agoncillo, La Rioja.
Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha renovat la recepta de les sis maioneses Hacendado per millorar-ne el gust i eliminar acidesa, per millorar-ne la textura i fer-la més densa, i per reduir-ne sucres, eliminar conservants i afegir-hi aromes naturals.
A més, Mercadona ha millorat els envasos de les sis salses. D’una banda, quatre de les referències han canviat d'envàs de plàstic a envàs de vidre, i de l'altra, s'ha eliminat l'embolcall de plàstic que cobria els altres dos envasos, de manera que s’ha reduït significativament la quantitat de plàstic utilitzat. També s'ha eliminat el plàstic de l'etiqueta, que ha passat a ser de paper, i de la caixa expositora, que ara és de cartó. Amb aquesta reducció de plàstic, Mercadona estalvia 900 tones de plàstic a l'any.
Les maioneses Hacendado de Mercadona, que s'utilitzen per acompanyar, dipejar, amanir i cuinar plats freds o calents, les elabora el Proveïdor Totaler Salsa Rica a les seves instal·lacions d’Agoncillo, La Rioja.
Formats de maioneses Hacendado amb envasos sostenibles disponibles a Mercadona.
Màxima qualitat al millor preu
El 1993 Mercadona va posar en marxa l'estratègia SPB (Sempre Preus Baixos), després d'observar i constatar que els productes que més es venien eren els que tenien una màxima qualitat al millor preu, sempre per aquest ordre, i no canviaven de cost constantment. Durant tots aquests anys, no ha deixat d'apostar per la qualitat, que és un dels reptes principals als quals s'enfronten diàriament tots els departaments de la cadena i l’impuls de la qual representa una oportunitat clara per poder continuar oferint a "El Cap” (client) productes, un a un, diferencials.
Tot això es du a terme a través d'una estratègia que fomenta el consum conscient i crític, que es guia per criteris socials i mediambientals, i que persegueix un objectiu clar: garantir un consum de productes de la màxima qualitat amb el menor impacte possible i ajudar, així, a millorar la qualitat de vida de les persones que habiten aquest planeta i de les generacions futures.
La companyia invertirà més de 140 milions d'euros en l'Estratègia 6.25, un pas endavant en el seu compromís de seguir cuidant el planeta
Mercadona, fidel al seu compromís "Sí a seguir cuidant el planeta", a més de reforçar els seus sistemes ja consolidats de reutilització i reciclatge d'envasos comercials, desenvolupa l'Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic i la gestió adequada dels seus residus.
L'estratègia consta de sis accions concretes per aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic als seus envasos, que tots els envasos de plàstic siguin reciclables i reciclar tot el seu residu plàstic.
El desenvolupament de l'Estratègia 6.25 comporta modificacions en diferents processos de la companyia, del redisseny dels envasos del futur en coordinació amb els proveïdors a l'adaptació de les botigues i la logística, la gestió de residus, etc. En total, Mercadona té previst invertir més de 140 milions d'euros els quatre anys vinents per dur a terme tots els moviments que formen part d’aquesta estratègia.
La companyia ja ha eliminat les bosses de plàstic d'un sol ús a totes les seccions, que ha substituït per bosses compostables (-3.200 tones de plàstic a l'any), i ha eliminat el parament de plàstic d'un sol ús, que ha substituït per parament sostenible fabricat amb materials més respectuosos amb el medi ambient (-3.000 tones de plàstic a l'any). Durant els anys vinents, els envasos que utilitzarà seran reciclables i continuarà reduint el plàstic dels envasos de marca pròpia en col·laboració amb els seus proveïdors. A més, proporcionarà informació sobre reciclatge als "Caps" per impulsar i facilitar la separació de residus tant a les botigues com a les llars.
Mercadona ha transformat totes les seves botigues al model Botiga 6.25 el 2021
En l'últim any, la companyia ha complert les dues primeres accions del pla i el compromís de convertir tots els seus centres en Botigues 6.25 en menys d'un any, fet que ha suposat una inversió de 30 milions d'euros.
La Botiga 6.25 ofereix als Caps informació sobre reciclatge, noves bosses de secció, pictogrames indicatius als envasos per facilitar la separació correcta i noves papereres per reciclar a les seccions, a les entrades i a la secció A punt per Menjar. A més, per a aquest nou model s'ha millorat el sistema de gestió de residus i s'ha ampliat amb la recollida de càpsules de cafè.
Mercadona anirà facilitant informació sobre l’Estratègia 6.25 a la secció ‘Cuidem el Planeta’ del seu web corporatiu, en què “El Cap” també pot trobar contingut sobre reciclatge, sostenibilitat i el compromís mediambiental, també visible a la Memòria de Medi Ambient de la companyia.