Camió propulsat per gas GNL de la flota de Mercadona

Mercadona avança en el seu compromís per la sostenibilitat logística i s’adhereix a la iniciativa Lean & Green

20 de novembre de 2020
  • La companyia elabora un Pla d'Acció per a la Reducció d'Emissions, auditat per EY, en què es compromet a certificar el 2020 la reducció del 20 % de les seves emissions i el 2023 la reducció d’un 10 % addicional (fins a arribar a un 30 %).
  • Es tracta d'una iniciativa internacional, impulsada a Espanya per AECOC, que té per objectiu ajudar les empreses de tots els sectors a assolir els objectius definits a la Cimera del Clima de París (COP21) per arribar a la neutralitat en emissions l'any 2050.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, avança en el seu compromís per la sostenibilitat logística i s’adhereix a la iniciativa europea Lean & Green. Aquesta plataforma, impulsada a Espanya per AECOC, persegueix ajudar les empreses de tots els sectors a assolir els objectius definits a la Cimera del Clima de París (COP21) per arribar a la neutralitat en emissions l'any 2050.

En aquest sentit, la companyia elabora un Pla d'Acció per a la Reducció d'Emissions, auditat per EY, per certificar que el 2020 Mercadona haurà aconseguit reduir un 20 % les emissions produïdes en els seus processos logístics, després de més de quatre anys aplicant mesures d'eficiència logística, com ara una flota composta de motors de categoria Euro 6c o superior, camions propulsats per gas GNL, furgonetes bicombustibles i proves amb furgonetes elèctriques. En aquest pla es preveu incloure un altre paquet de mesures encaminades principalment a seguir avançant en l'eficiència logística, l'estalvi i l'eficiència energètica dels magatzems, el pla de reducció de residus, l'ús d'energies renovables i la substitució de gasos fluorats, perquè el 2023 la companyia hagi pogut reduir les emissions un 10 % addicional (fins a arribar a un 30 %).

Rosa Aguado, directora general de Logística de Mercadona, ha manifestat, durant el 10è Congrés AECOC de Supply Chain celebrat el dimarts passat, que aquesta adhesió és "una mostra del compromís de la companyia per donar el 'SÍ a cuidar més el Planeta'”. I ha assenyalat: “Entrar a formar part del programa Lean & Green és una grandíssima oportunitat de ser més transparents i exigents amb nosaltres mateixos, poder complir amb els objectius de reducció del Pacte Verd Europeu i fer un pas més en els plans de desenvolupament sostenible que du a terme la companyia."

Lean & Green

Lean & Green és la plataforma europea més gran de col·laboració dirigida a reduir les emissions associades a la cadena de subministrament. Nascuda als Països Baixos, actualment és present a 14 països i té més de 600 empreses adherides a tot Europa, que són una comunitat europea líder en logística sostenible. El programa preveu que, un cop les empreses adherides assoleixin els objectius marcats i després d’auditar-les, se les certifiqui amb una Estrella Lean & Green.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 285 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Pla d’acció per a la reducció d’emissions Mercadona i Lean & Green

Camió propulsat per gas GNL de la flota de MercadonaCamió propulsat per gas GNL de la flota de Mercadona.

Logo EActiVat