Nous uniformes Mercadona

Mercadona inverteix 29 milions d'euros en la renovació dels uniformes de tots els treballadors de botiga

04 de març de 2019
  • Substitueixen els uniformes actuals per altres de més moderns i ergonòmics, d'acord amb la nova imatge del Nou Model de Botiga Eficient.
  • Entre març i juliol, s'actualitzarà el nou vestuari.
  • Les noves peces s'han confeccionat amb teixits més resistents i dissenys que afavoreixen la mobilitat, de manera que es millora el lloc de treball de tota la plantilla.

Mercadona, companyia de supermercats físics i online, ha iniciat avui la substitució dels seus uniformes de botiga actuals per uns amb un nou disseny més ergonòmic i modern. La renovació del vestuari, que ja és efectiva per a les treballadores i treballadors dels més de 400 supermercats que la companyia té adaptats actualment al seu Nou Model de Botiga Eficient per tot Espanya, es farà progressivament a la resta de botigues fins a quedar implantada a tots els supermercats de la cadena el proper 22 de juliol.

Vídeo en castellà

Aquest projecte ha suposat una inversió de 29 milions d'euros. L'objectiu principal d'aquesta renovació és millorar el lloc de treball del personal de botiga amb uniformes més còmodes. En aquest sentit, s'ha apostat per teixits elàstics i s'ha millorat el disseny de les camises, canvis que busquen afavorir la mobilitat. Així mateix, s'han millorat les qualitats de totes les peces per garantir la transpirabilitat, la mobilitat i la resistència de teixits i colors. Juntament amb aquestes millores ergonòmiques, el nou uniforme també ha actualitzat el seu disseny, més modern i adaptat a l'estil del Nou Model de Botiga Eficient, que la companyia està implantant de manera progressiva a les més de 1.600 botigues que té repartides per tot Espanya.

Reconeixement a la política de RH

Aquesta iniciativa, que forma part de les mesures que la companyia porta a terme per satisfer el treballador, reforça la política de Recursos Humans de la companyia, que aposta per la creació d'ocupació estable i de qualitat, i impulsa mesures que afavoreixen el desenvolupament tant personal com professional de tots els qui formen part de la plantilla. Gràcies a això, Mercadona ha estat destacada un any més en l'Estudi Merco Talento 2018, en què ha repetit el primer lloc del rànquing del seu sector i ha ocupat la sisena posició en el rànquing general. A més, Harvard Business Review destaca la gestió interna del talent i l'Organització Internacional del Treball (OIT), que depèn de les Nacions Unides, valora l'esforç en formació, conciliació i repartiment de beneficis que fa la companyia. Així mateix, a finals del 2018 la companyia va signar amb els sindicats majoritaris el nou Conveni Col·lectiu d'Empresa i el Pla d'Igualtat 2019-2013. El nou pla, més social i igualitari, reforça el compromís de Mercadona amb l'ocupació estable i de qualitat, avança en les seves condicions laborals, alhora que consolida l’aposta per millorar el poder adquisitiu de la plantilla amb un sou mínim de 1.328 euros bruts al mes, als quals se sumen els complements propis de la política retributiva i un increment progressiu del salari base vinculat a l'IPC.

Nou uniforme de MercadonaNou uniforme de Mercadona

Nou uniforme de MercadonaNou uniforme de Mercadona

Nou uniforme del personal de manteniment de MercadonaNou uniforme del personal de manteniment de Mercadona

Nou uniforme per a la secció de Perfumeria de MercadonaNou uniforme per a la secció de Perfumeria de Mercadona