- La companyia amplia la plantilla de maig a setembre per respondre a l'arribada de turistes i mantenir l'excel·lència del servei.
- El salari d'aquests nous empleats, tant en botiga com en logística, és de 1.328 euros bruts al mes i reben formació adaptada al seu lloc.
Mercadona, empresa de supermercats físics i de venda online, contracta 9.000 persones durant la campanya d'estiu del 2019, que s'inicia aquest mes de maig i dura fins a finals de setembre. L'objectiu és reforçar la plantilla durant aquest període, que coincideix amb l'arribada de turistes i amb les vacances de la resta del personal, per garantir l’excel·lència del servei a les més de 1.600 botigues que la companyia té repartides per tot Espanya.
Aquestes noves places estan repartides en diferents punts de la geografia espanyola, com ara en zones de costa com Andalusia, Múrcia, la Comunitat Valenciana, Catalunya, les Illes Balears i les Canàries, i en zones d'interior com Castella i Lleó, el País Basc i Madrid, entre d'altres.
El director de Contractació de Recursos Humans, José Elías Portalés, ha destacat que: "Tots aquests nous treballadors reben un salari brut de 1.328 euros/mes i no es requereix experiència prèvia, ja que tots reben formació específica adaptada als seus llocs. D'aquesta manera, ens assegurem que satisfem els nostres clients de la mateixa manera que ho fem durant la resta de l'any".
Treballadora en un bloc logístic de Mercadona.
Reconeixement a la política de RH de Mercadona
La política de Recursos Humans ha estat destacada un any més en l'Estudi Merco Talento 2018, en què ha repetit el primer lloc del rànquing del seu sector i ha ocupat la sisena posició en el rànquing general. A més, Harvard Business Review destaca la gestió interna del talent i l'Organització Internacional del Treball (OIT), que depèn de les Nacions Unides, valora l'esforç en formació, conciliació i repartiment de beneficis que fa la companyia. Així mateix, a finals del 2018 Mercadona va signar el nou Conveni Col·lectiu d'Empresa i el Pla d'Igualtat 2019-2023 amb els sindicats majoritaris. El nou pla, més social i igualitari, consolida el compromís de la companyia amb l'ocupació estable i de qualitat, avança en les seves condicions laborals, alhora que consolida l’aposta per millorar el poder adquisitiu de la plantilla i reforça les iniciatives de conciliació de la vida laboral i familiar.
Imatge de capçalera: Treballador en una botiga de Mercadona.