Patricia, treballadora del supermercat de Viesques a Gijón, Astúries.

Mercadona contracta 9.000 persones per a la campanya d'estiu del 2018

08 de maig de 2018
  • Enguany Mercadona contracta 2.000 persones més que en la campanya d'estiu del 2017, en què va contractar 7.000 persones.
  • La companyia amplia la plantilla de maig a setembre per respondre a l'arribada de turistes i mantenir l'excel·lència en el servei.
  • El salari d'aquests nous empleats de Mercadona, tant en botiga com en logística, és de 1.132 euros nets al mes i reben formació adaptada al seu lloc.

Mercadona, empresa familiar de supermercats de capital 100 % espanyol, contracta 9.000 persones per a la campanya d'estiu del 2018, que comença el mes de maig i acaba el setembre. La companyia amplia la plantilla per garantir l'excel·lència en el servei durant aquests mesos, època que coincideix amb l'arribada de turistes i amb les vacances de la resta de la plantilla.

Tots aquests nous treballadors reben un salari net de 1.132 euros/mes i formació adaptada al lloc de treball. A més, enguany la companyia reforça la contractació per a la campanya d'estiu respecte a l'anterior, en què va contractar 7.000 persones.

El director de Contractació de Recursos Humans, José Elías Portalés, ha destacat que l'objectiu de reforçar la plantilla actual de 84.000 treballadors «és oferir als nostres "caps" (clients) el mateix servei excel·lent que reben la resta de l'any quan compren cada dia a les més de 1.600 botigues que tenim repartides per tot Espanya».

Treballadora de Mercadona embarassada en un supermercat d'AstúriesTreballadora del supermercat de Viesques a Gijón, Astúries.

Reconeixement a la política de Recursos Humans de Mercadona

Mercadona, que es caracteritza per oferir ocupació de qualitat, ha estat destacada un any més a l’Estudi Merco Talento 2017; repeteix el primer lloc del rànquing del seu sector i escala tres llocs en el rànquing general, fins a situar-se en el sisè lloc. A més, Harvard Business Review destaca la gestió interna del talent i l’Organització Internacional del Treball (OIT), que depèn de les Nacions Unides, valora l'esforç que fa la companyia en formació, conciliació i distribució de beneficis, entre d’altres mesures. El 2017 van ser un exemple d'aquestes polítiques les 2.402 treballadores que van optar per ser mare i allargar 30 dies la baixa de maternitat, o bé els 313 milions procedents del benefici de la companyia que es van repartir entre la plantilla en concepte de prima.

 

Imatge de capçalera: Treballador en un bloc logístic de Mercadona.