Espàrrec amb IGP Navarra a Mercadona

Mercadona compra 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra, un 200% més que en la campanya anterior

16 de abril de 2019
  • L’espàrrec amb IGP Navarra està a la venda als establiments de Navarra, La Rioja, el País Basc, Valladolid, Burgos i Palència.
  • En els darrers cinc anys, Mercadona ha adquirit 36.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra.

L'aposta de Mercadona pels productes frescos i, concretament, per la fruita i verdura de proximitat ha fet que la cadena de supermercats compri 18.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra durant aquesta campanya, que ha començat a l'abril i acabarà a principis de juny. Això suposa un increment del 200 % respecte a la campanya anterior.

Així, en els darrers cinc anys Mercadona ha adquirit 36.000 quilos d'espàrrec amb IGP Navarra i ha incrementat les compres d'aquest producte gradualment, en relació amb el seu creixement a Navarra.

Gràcies a la qualitat de la collita, aquest espàrrec està a la venda no només a les botigues de Navarra, sinó també actualment als establiments de Mercadona a La Rioja, el País Basc, Valladolid, Burgos i Palència.

"Oferim als nostres clients un espàrrec fresc i pelat, a punt per cuinar, que valoren per la seva qualitat i per l'estalvi de temps que els suposa la preparació", explica Laura Arroyo, responsable de Compres d’espàrrec de Navarra.

Tot això reflecteix la importància que Mercadona atorga a treballar conjuntament amb el sector primari, per avançar cap a una Cadena Agroalimentària Sostenible. És per això que manté acords estables amb 9.000 agricultors, 5.500 ramaders i 12.000 pescadors.

Mercadona a Navarra

Mercadona té onze botigues a Navarra: tres a Pamplona (a l’av. Gipuzkoa, a l’av. San Jorge i a l’av. Sancho el Fuerte) i una a Ansoáin, Aranguren, Barañáin, Burlada, Valle de Egüés, Estella, Tafalla y Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 604 persones, amb ocupació estable i de qualitat.

Durant el 2019 acabarà de reformar tots els supermercats de Navarra per adaptar-los al Nou Model de Botiga Eficient, que suposa un estalvi energètic de fins el 40 %, respecte a una botiga tradicional, i incorpora múltiples millores per als treballadors i els clients. A més, la nova secció A punt per Menjar, de menjar acabat de fer, estarà disponible en cinc supermercats navarresos al llarg del 2019.

La companyia té relació comercial amb 714 pimes d'aquesta comunitat i el 2018 ha fet compres a proveïdors navarresos per valor de 470 milions d'euros, un 19 % més que l'any anterior. Així mateix, ha invertit 8 milions d'euros a Navarra.

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, ha donat 206,7 tones de productes de primera necessitat gràcies a la seva col·laboració amb la Fundació Banc dels Aliments de Navarra, la Fundació Ilundáin Haritz Berri, Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari Paris 365, l'escola taller d'Estella-Lizarra, el menjador solidari Villa Javier de Tudela i l’Hogar San Francisco Javier de Tafalla.