AVÍS DE COOKIES

Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web, i també conèixer la seua usabilitad. Si vol més informació, pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies clicant a "ACCEPTAR" o configurar o rebutjar-ne l’ús clicant a "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Bossa de paper de Mercadona en una línia de caixes

Mercadona amplia a 66 botigues més la substitució de les bosses de plàstic

06 de agost de 2018
  • Després d'iniciar el mes de maig les primeres proves en 11 botigues i oferir tres tipus de possibilitats per fer la compra: la bossa de paper, la bossa de plàstic reciclat en un 50-70 % i el cistell de ràfia.
  • Aquestes bosses estan disponibles a 66 supermercats de les províncies de València, Barcelona, ​​Biscaia i a la totalitat de les botigues de les Illes Balears i Cantàbria.
  • La companyia avança en una aposta clara per la reutilització de les bosses, i anima els seus clients a reutilitzar les bosses i els cistells que tots tenim a casa, amb l'objectiu d'assumir, entre tots, els principis de l'Economia Circular.

Mercadona amplia a 66 botigues la possibilitat que els seus clients es puguin emportar la compra en bosses de paper o de plàstic reciclat. Amb aquesta mesura, que la companyia té previst anar implantant als seus supermercats fins a la substitució total al llarg del 2019, es continua impulsant el laboratori de proves que va iniciar el mes de maig passat per fomentar la reutilització de les bosses i del plàstic reciclat, i afavorir així els principis de l'Economia Circular.

Amb aquest laboratori elimina les bosses de plàstic grans i petites després d'introduir, com a alternativa, les de paper i unes noves reutilitzables elaborades amb plàstic reciclat en un 50-70 %, tal com s'indica a les bosses mateixes. A més d'aquests nous tipus de bosses, que tenen un cost de 10 cèntims en tots dos casos, la companyia manté com a alternativa reutilitzable el cistell de ràfia (50 cèntims) que, d’ençà de la seva incorporació, ha contribuït a reduir el consum.

En aquesta segona fase del laboratori de proves, aquestes bosses estan disponibles a 66 supermercats distribuïts a les províncies de València, Barcelona, ​​Biscaia, així com a la totalitat de les botigues de les Illes Balears i Cantàbria.

Amb aquesta mesura Mercadona reforça la seva aposta per la sostenibilitat, compromís que el 2011 la va dur a ser la primera empresa del seu sector a introduir iniciatives per reduir la utilització de les bosses de plàstics d'un sol ús, i un any abans, el 2010, a esdevenir pionera en el reciclatge de plàstic amb projectes com l’abordat conjuntament amb l'interproveïdor SPBerner per incorporar una nova línia de parament (cubells, gibrells, pals d'escombra i pals de fregar), fabricada amb el plàstic recuperat dels hivernacles.

Nueva bolsa de papel en la zona de cajas de un supermercado MercadonaBossa de paper de Mercadona.

Nueva bolsa de plástico de Mercadona elaborada en un 50-70% de material recicladoBossa de plàstic elaborada en un 50-70 % amb material reciclat de Mercadona.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia de Responsabilitat Social  de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar-li part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seves botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els interproveïdors.

A més, Mercadona col·labora amb més de 150 menjadors socials i 60 bancs d'aliments i altres entitats benèfiques de tot Espanya, a les quals dona aliments diàriament, i participa en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 28 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.