Façana botiga Mercadona exterior

Madrid - Mercadona inaugura una nova botiga eficient a la capital

15 de desembre de 2020
  • La nova botiga té una plantilla de 43 treballadors, amb ocupació estable i de qualitat.
  • Aquesta nova botiga eficient presenta novetats a totes les seccions i millores tant en l’aspecte mediambiental com tecnològic i de servei, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels clients.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 5,7 milions i en la construcció han participat 47 proveïdors, que han donat feina a més de 280 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura avui un nou supermercat eficient a Madrid, concretament entre els carrers María de Maeztu i María Goyri. Aquest supermercat, que obre amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona que reforça l'excel·lència en el servei i optimitza l'acte de compra dels clients, presenta millores de què es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a això, aquest nou supermercat presenta novetats a totes les seccions. Per exemple, disposa d’una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d'esprémer, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada, i una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla, entre altres novetats.

Aquesta botiga també disposa de la secció A punt per Menjar, que ha ampliat l'assortiment amb plats més saludables, com ara minestra de verdures o diferents tipus de peix -orada, salmó i bacallà- amb guarnició; més entrepans, com el brioix vegetal, l'hamburguesa d'Angus o l'entrepà de pernil, i un nou taulell de Hot Deli amb un ampli assortiment de rostits, com ara pollastre, costelles o patates. Totes les opcions se serveixen en envasos elaborats amb canya de sucre o cartó, fruit del compromís actiu de Mercadona amb el medi ambient de donar “el SÍ a cuidar més el Planeta" i d’una aposta decidida per la sostenibilitat del procés a llarg termini.

A més, el supermercat de Madrid disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, uns passadissos més amplis, un nou model de carretó de la compra i un nou model de carretó tipus cistell, molt més ergonòmics i lleugers.

Aquesta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.800 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l'entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

En la construcció d'aquesta nova botiga eficient de Mercadona han participat 47 proveïdors, que han donat feina a 286 persones durant la fase d'obra.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats tinguin més comoditat en els moments de descans, així com d’un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir el consum energètic fins a un 40 % respecte del model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat, que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'aquest supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 151 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que s’hi desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona a la Comunitat de Madrid

Amb la posada en marxa d'aquest supermercat, Mercadona manté la seva aposta decidida per la Comunitat de Madrid, on al tancament del 2019 té 188 botigues i una plantilla de 10.815 persones, totes amb ocupació estable i de qualitat. A més, en els darrers tres anys ha invertit més de 308 milions d'euros, destinats principalment al creixement i la modernització de la xarxa de botigues i a l'ampliació de les plataformes logístiques, des de les quals abasteix diàriament els supermercats de la Comunitat de Madrid.

Mercadona manté un compromís social amb els veïns i veïnes de les zones en què té presència i activitat. En el cas de Madrid, l’exercici passat va donar 403 tones d'aliments, equivalents a 6.717 carretons de la compra, entre un total de 16 menjadors socials i entitats benèfiques. Aquest compromís solidari també s'ha reforçat del començament d'any ençà a conseqüència de la situació derivada de la crisi sanitària, a la qual la companyia ha respost amb un increment de les donacions respecte del 2019, fins a les més de 430 tones a la Comunitat en els sis primers mesos del 2020.

Logo EActiVat